استانداری خراسان رضوی روز چهارشنبه به نقل از علیرضا رشیدیان در مرایم آغاز دوره آموزشی و تخصصی روحانیون مستقر در این استان گزارش داد: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و ارائه چهره رحمانی آن به دنیا دین مبین اسلام به یکی از پر نفوذترین مکاتب در بین جوانان غربی تبدیل شد.
وی افزود: دشمنان به منظور جلوگیری از سرعت انتشار اسلام در دنیا و جلوگیری از قدرت نفوذ آن با ایجاد گروهکهای تکفیری و وهابی سعی در مخدوش کردن وجهه این دین و ارائه چهره ای خشن از دین عقلایی اسلام کردند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تهاجم دشمن صرفا در حوزه های نظامی، سیاسی و اقتصادی نیست. دشمنان امروز حوزه های فرهنگی و اجتماعی را نیز که هویت و فرهنگ ما را تشکیل می دهد مورد تهاجم قرار داده اند.
وی گفت: رسالت روحانیون در راستای پاسخگویی به شبهات دینی به ویژه در نسل جوان با زبانی به روز و ملایم، سنگینتر است. برای دستیابی به توفیق در این مسیر علاوه بر حفظ و تداوم ارتباط با بدنه جامعه و جوانان به صورت رو در رو باید از ابزار و فناوریهای نوین مانند فضای سایبری نیز استفاده کرد.
رشیدیان احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد مهربانی و عطوفت، ساماندهی و پیگیری موضوعات اجتماعی از قبیل تحکیم بنیان خانواده، کاهش طلاق و مبارزه با اعتیاد را از جمله مواری دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین به در پیش بودن ایام محرم و صفر اشاره و بیان کرد: این ایام فرصتی برای احیای فرهنگ ایثار و شهادت است و باید از آن بهره مناسب برد. نظام اسلامی ایران بر آمده و حاصل خون شهیدان است و ما به عنوان میراث و امانتداران آنها باید با شناخت زمان، مکان و دانستن تکلیف خود در راستای اعتلای اسلام تلاش کنیم.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.