راضیه علیرضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال به دلیل افزایش تولید شرکت های خودروساز سایپا و سازه گستر، میزان مطالبات قطعه سازان از این شرکتها افزایش داشت که به منظور رفع مطالبات آنها، پرداخت تسهیلات به این شرکتها برای رفع بدهی هایشان در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: سال گذشته نیز به منظور رفع مشکلات نقدینگی واحدهای قطعه ساز خراسان رضوی تفاهمنامه ای سه جانبه بین بانک صادرات، شرکت ساپکو و واحدهای قطعه ساز به مبلغ 2 هزار میلیارد ریال به امضا رسید که از این طریق مطالبات قطعه سازان خراسان رضوی از شرکتهای خودروساز وصول شد.
وی اظهار کرد: هفته گذشته تفاهمی برای پرداخت تسهیلات از طریق بانک صادرات به خودروسازان صورت گرفت و مبلغ سه هزار میلیارد ریال برای پرداخت به شرکتهای سایپا و سازه گستر در دستور کار قرار گرفت که تمام واحدهای قطعه سازی که از این شرکتها طلبکار هستند، می توانند از این طریق مطالبات خود را وصول کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به ظرفیتهای بخش قطعه سازی استان گفت: اکنون واحدهای قطعه ساز که با سرمایه بخش خصوصی در استان راه اندازی شده اند، توانایی بالایی برای ساخت پیچیده ترین قطعات را دارند و می توانند قطعات مربوط به صنایع دفاعی و کشتی سازی را نیز تولید کنند.
علیرضایی افزود: با توجه به توانمندی های بخش قطعه سازی در کشور بویژه خراسان رضوی، از سوی دولت برای جلوگیری از واردات بی رویه و قاچاق قطعه برنامه ای در دست اجراست که برای این مهم در خراسان رضوی نیز برنامه ریزی و هدفگذاری لازم انجام گرفته است.
به گزارش ایرنا، حدود 350 واحد قطعه ساز در خراسان رضوی فعالیت می کنند. این واحدها که 18 درصد کل ظرفیت اسمی صنعت قطعه سازی کشور را تشکیل می دهند با سرمایه گذاری 7600 میلیارد ریال 14 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.