سید جواد حسینی روز شنبه در مراسم گشایش یازدهمین پارلمان زنان مشورتی خراسان رضوی در شهرستان داورزن افزود: این در حالی است که در طول هشت ساله دولتهای نهم و دهم 33 هزار مسکن مهر بدون خدمات عمومی در این استان تحویل متقاضیان شده بود.
وی ادامه داد: همچنین طی هفته دولت امسال هزار و 317 طرح به ارزش 15 هزار و 450 میلیارد ریال در خراسان رضوی به بهره برداری رسید که رویکرد اصلی آن پایبندی به راهبردهای مقام معظم رهبری بود.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: این طرحها در استان با هدف اشتغال، رونق تولید، خدمات رفاهی و با رویکرد تعادل بخشی منطقه ای به بهره برداری رسید تا محرومیتهای تاریخی این مناطق جبران شود.
وی افزود: بالاترین میزان به بخش صنعت اختصاص یافت و طی هفته دولت سه هزار و 352 میلیارد ریال طرح در این بخش افتتاح شد. در فصل انرژی نیز 186 پروژه با اعتبار 1153 میلیارد ریال با افزایش 6 برابری نسبت به هشت ساله دولتهای نهم و دهم، در حوزه ارتباطات و مخابرات 13 طرح با اعتبار هزار و 367 میلیارد ریال، در بخش بهداشت و درمان 174 طرح با هزینه هزار و 210 میلیارد ریال، در کشاورزی 158 طرح با 642 میلیارد ریال هزینه و در حوزه عمران و توسعه شهری 128 طرح با اعتبار 607 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
حسینی ادامه داد: در طرحهای هفته دولت موضوع عدالت اجتماعی با رویکرد عدالت ترجیحی مورد توجه بود چنانکه 250 میلیارد ریال طرح روستایی در هفته دولت افتتاح شد و از 147 طرح که در هفته دولت کلنگزنی شد 39 طرح در حوزه دهیاری و روستاها است.
وی گفت: 2 هزار و 353 دهیاری در خراسان رضوی وجود دارد که 12 درصد رشد نشان می دهد و در 38 روستا از 40 روستای شهرستان داورزن دهیاری ایجاد شده است.
معاون استاندار خراسان رضوی همچنین به افتتاح پارلمان مشورتی زنان شهرستان داورزن اشاره و بیان کرد: پارلمان مشورتی بانوان در پنج کمیسیون اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و اشتغال، آموزش و پژوهش و توانمندسازی، سلامت و جمعیت وحقوقی تشکیل می شود که تعداد اعضای آن به تناسب جمعیت شهرستانها از 35 تا 70 نفر است.
وی افزود: در ایجاد پارلمان زنان اسناد فرادستی همچون سند چشم انداز و قانون اساسی ملاک عمل بوده است. شورای استانی برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی 12 کارگروه دارد که یکی از آنها کارگروه بانوان و خانواده است و پارلمان زنان نقش مشورتی را برای کارگروه ایفا می کند.
حسینی ادامه داد: در راستای تحول تولید و رونق اشتغال در کارگروه اشتغال استان برای حوزه بانوان 280 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که زمینه ایجاد سه هزار شغل برای بانوان ایجاد شود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: دولت جدید کارآمد است و رای بالای 200 نفر نمایندگان مجلس به بیشتر اعضای کابینه دولت دوازدهم نشانگر همراهی دولت و مجلس است.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: با همدلی بین قوا رونق اقتصادی ایجاد و مشکل بیکاری برطرف می شود.
وی ادامه داد: امروز شیوه استکبار در مقابله با انقلاب از طریق اقتصاد است تا با القاء ناکارآمدی دولتها به جوامع و افزایش نازضایتی مردم به هدف خود برسد.
این نماینده مجلس با اشاره به ظرفیت داورزن در زمینه کشاورزی گیاهان دارویی و گردشگری نیز گفت: این شهرستان در گیاهان دارویی قطب منطقه است و گیاهان دارویی و رونق کارخانه های مربوط به گیاهان دارویی در این خطه در بودجه امسال کشور دارای ردیف است.
مرکز شهرستان 21 هزار نفری داورزن در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: حسین آزادمنجیری**انتشار: حسین کریم زاده
7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.