سید جلال الدین بصام روز دوشنبه در دوازدهمین گردهمایی روسا و معاونان آموزشی مراکز آموزش کشاورزی کشور در مشهد افزود: این سهم در دانشگاه علمی - کاربردی کمتر از سه درصد و در نظام آموزش و پرورش متوسطه کمتر از 1.5 درصد است.
وی اظهار کرد: در بخش مهارتی آموزش و پرورش که نظام آموزش فنی و حرفه ای و کار و دانش است سهم آموزش کشاورزی بسیار کم و 3.5 درصد است که باید ارتقا پیدا کند.
وی گفت: این در حالی است که طبق برنامه ششم، سهم آموزش مهارتی باید افزایش یابد و دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی باید در نظام آموزش کشور نقش بیشتری ایفا کند.
بصام افزود: در سه سال گذشته رشد خوبی در اعتبارات این موسسه ایجاد شده و حدود 109 درصد اعتبارات هزینه ای و حدود 107 درصد اعتبارات تملکی به مجموعه اعتبارات این موسسه افزوده شده است.
وی اظهار کرد: درآمد اختصاصی موسسه آموزش عالی علمی، کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی به مقدار بسیار کاهش یافته و از 230 میلیارد ریال به حدود 150 میلیارد ریال رسیده است.
وی گفت: سرانه آموزشی در بخش بهره برداران بخش کشاورزی کشور در سال 1388 حدود پنج دقیقه بود که این رقم در انتهای سال 1392 به 33 دقیقه رسید.
بصام افزود: در چهار سال دولت یازدهم با برنامه ریزیهای صورت گرفته رقم مزبور به 47 دقیقه افزایش یافت و در برنامه ششم قرار است به 120 دقیقه برسد.
وی اظهار کرد: میزان آموزش در این بخش از 54 هزار نفر روز در سال 1388 به 363 هزار نفر روز در سال 1392 رسیده است.
وی ادامه داد: فعالیت آموزشی در بخش بهره برداران کشاورزی در سال گذشته چشمگیر بود و به 519 هزار نفر روز رسید که حدود 60 درصد افزایش عملکرد نشان می دهد و قرار است در انتهای سال 1399 به یک میلیون و 333 هزار نفر روز برسد.
1922/ 6053 خبرنگار: کامیار اسماعیل پور ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.