حجت الاسلام سید حامد ملکوتی تبار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این برنامه ها در قالب همایشهای علمی و فرهنگی مشترک، نشستهای تخصصی، هفته های فرهنگ رضوی، اهدا محصولات فرهنگی و اعزام کاروانهای زیر سایه خورشید آستان قدس رضوی به آن کشورها اجرا می شوند.
وی ادامه داد: چاپ نشریات کاغذی و الکترونیکی و انتشار آن بین مشتاقان اهل بیت(ع)، معرفی فرهنگ رضوی به زبانهای مختلف، چاپ کتابها و تالیفهایی مربوط به فرهنگ رضوی، برپایی نمایشگاه ویژه دهه کرامت با هدف آشنایی با فرهنگ اهل بیت(ع) در 77 کشور از دیگر برنامه های امسال ویژه جشنهای دهه کرامت خواهد بود.
رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی گفت: این برنامه ها با همکاری رایزنان فرهنگی ایران و خادمان فرهنگ رضوی در نقاط مختلف جهان برگزار می شود.
وی افزود: در ایام دهه کرامت 20 کشور از بین 77 کشور میزبان 20 کاروان زیر سایه خورشید خواهند بود. اعضا این کاروانها با همکاری تشکلهای مردمی جشنهای مربوط به سالگرد میلاد امام رضا(ع) و میلاد معصومه(س) را برگزار می کنند.
او ادامه داد: همچنین با توجه به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 برگزاری هشت هفته فرهنگی با موضوع اهل بیت(ع) توسط پنج کشور افغانستان، پاکستان، ترکیه و لبنان و عراق برنامه ریزی شد.
حجت الاسلام ملکوتی تبار گفت: برگزاری این هفته ها در مشهد از دی ماه پارسال زمان آغاز سال 2017 شروع شده و تا دی ماه امسال ادامه دارد که در ایام دهه کرامت پرشورتر خواهد بود، ضمن اینکه کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق هر کدام دو هفته فرهنگی برگزار می کنند.
وی افزود: در دهه کرامت امسال طی روزهای سوم تا سیزدهم مرداد آتی همزمان با جشن سالروز میلاد امام رضا(ع) همچنین از خادمان فرهنگ رضوی که در 77 کشور، ایران را در برگزاری هر چه بهتر این جشنها یاری دادند در قالب همایشی تجلیل می شود.
یکم ذیقعه سالروز میلاد معصومه(س) تا 11 ذی القعده سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری شده است.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.