دکتر علی سلیمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واکسیناسیون گاوداریهای صنعتی و نیمه صنعتی و دامداریهای روستایی نیشابور با استفاده از واکسنهای هندی و موسسه رازی در مرحله نخست واکسیناسیون سال 96 انجام شده است.
وی با بیان اینکه مرحله نخست طرح واکسیناسیون از 15 خرداد تا 15 تیر ماه ادامه داشت گفت: در طول سال سه مرتبه عمل واکسیناسیون دامها انجام می شود هر چند که واکسیناسیون به تنهایی برای پیشگیری از بیماری تب برفکی کافی نیست و دامداران می بایست شرایط بهداشتی و قرنطینه ای را نیز رعایت کنند.
او کنترل رفت و آمد افراد متفرقه به محوطه دامداری، ضد عفونی خودروهای حمل شیر و خوراک دام، جلوگیری از خرید و فروش دامهای بدون هویت بهداشتی، جلوگیری از ورود دلالها و خودداری از ورود به میادین دام را از جمله اقداماتی ذکر کرد که دامداران باید علاوه بر واکسیناسیون رعایت کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور افزود: تصور برخی دامداران این است که بیماری تب برفکی فقط در شش ماه دوم سال و در فصول سرد شیوع پیدا می کند اما مواردی از این بیماری درن فصول گرم نیز مشاهده شده که حاکی از تغییرات ویروس و وفق آن با شرایط محیطی است.
نیشابور 75 هزار دام سنگین دارد. مرکز شهرستان 433 هزار نفری نیشابور در 122 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.