محمدجواد محسنی عصر سه شنبه در حاشیه اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر مصیبتی که بر سر کشور افغانستان بیاید باز ما از قضیه فلسطین غافل نشده ایم. اخبار روز قدس، انعکاس مظلومیت مردم فلسطین و خبرهای مقاومت اسلامی در غزه و لبنان جزو سرخط برنامه های پوششی ما قرار دارد.
وی ادامه داد: بحث مقاومت اسلامی برای ما خط قرمز است و پرداختن به این مسائل فلسفه وجودی تلویزیون تمدن را تشکیل می دهد.
او درباره فعالیت تروریستهای داعش در افغانستان نیز گفت: چیزی به عنوان داعش در افغانستان که در برخی رسانه ها با اغراق نمایش داده می شود وجود ندارد و آنچه از این گروه دیده می شود همان نیروهای طالبان هستند که پرچم سفیدشان را پائین و پرچم داعش را بالا آورده اند.
مدیر این رسانه افغانستانی افزود: چون نام داعش ترس بیشتری در قلوب مخالفان ایجاد می کند به همین خاطر برخی از طالبان دست به این کار زده اند.
وی ادامه داد: داعش قدرتمند تاکنون در افغانستان دیده نشده است. گروههایی هم که با این نام فعالیت می کنند با دولت و مخالفان جنگ کلاسیک نکرده بلکه بیشتر به حملات انتحاری دست می زنند.
محسنی گفت: تحلیل کارشناسان بر این است که داعش به عنوان گروهی که بتواند در افغانستان سرزمین و جغرافیا داشته باشد وجود ندارد و داعشیهای افغانستان عموما همان گروههای تندروی طالبان هستند که فقط پرچمهای خود را تعویض کرده اند.
وی افزود: در برخی نقاط تروریستهای داعش از برخی کشورها همچون عراق و تاجیکستان وارد افغانستان شده اند اما به آن اندازه که در رسانه های غربی جلوه داده می شود نتوانسته اند در دل ملت افغانستان رعب و وحشت بوجود بیاورند.
او ادامه داد: اساس تلویزیون تمدن بر وحدت، اخلاق اسلامی و تحکیم وحدت ملی در افغانستان استوار است و به عنوان یک رسانه دینمدار جایگزینی برای رسانه های سکولار در افغانستان است. ما یک شبکه شیعی هستیم اما مطالب مربوط به فقه حنفی را نیز پخش می کنیم بطوری که هر ماه 30 درصد از برنامه هایمان ترکیبی است و با ترویج اعتدال در جامعه توانسته ایم رضایت مخاطبان شیعه و سنی را فراهم نماییم.
تلویزیون تمدن در سال 1386 هجری شمسی تاسیس شد و هم اکنون شبکه رادیویی فرهنگ و سه خبرگزاری دیگر، این مجموعه رسانه ای را تشکیل می دهند. این تلویزیون ماهواره ای با پخش 24 ساعته برنامه در ساختاری اسلامی دارای 170 کارمند است.
خبرنگار: ناصراسدزاده هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.