سید میرهادی قره سید رومیانی روز دوشنبه در مراسم معرفی مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: برای گذر از اقتصاد نفتی، پرداختن به داشته های داخلی و ظرفیت های درونی ضروری است که در این راستا حوزه های فعالیتی این سازمان نقش بی بدیل دارد.
وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، تکالیف و وظایف متعدد بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گذاشته شده اظهار کرد: تنها میراث مادی و ملموس برای ما افتخار نیست بلکه میراث ناملموس نیز مهم و دارای اهمیت فراوان است که باید به سوی توجه بیشتر به این بخش پیش رفت.
وی با اشاره به شرایط خاص فرهنگی استان خراسان رضوی گفت: وجود بارگاه مطهر حضرت امام هشتم (ع) همانند آفتاب نورانی در خطه خراسان است و در کنار آن وجود علما و ادیبانی که شخصیت های شناخته شده جهانی هستند در کنار همه ظرفیت های تاریخی و تمدنی، این استان را به استان منحصر به فرد و خاص تبدیل کرده است.
رومیانی افزود: با توجه به عملکرد مطلوب در استان خراسان رضوی از مدیریت جدید اداره کل میراث فرهنگی در این استان انتظار می رود این اداره را به نمونه و الگوی خدمت رسانی تبدیل کند.
در این مراسم 'محمدرحیم رهنما' به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی معرفی شد.
رهنما دارای مدرک دکترای برنامه ریزی شهری و عضو هیات علمی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد است.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.