علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه همزمان با نخستین روز از هفته قوه قضائیه ضمن بازدید از مرکز شماره 2 اداره کل پزشکی قانونی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: برای کلان شهری مانند مشهد و خیل عظیم زائران آن انتظار است امکانات و فضای مناسبتری نسبت به مکان موجود ساخته شود تا رفاه و رضایت ارباب رجوع و همچنین کارکنان مرکز تامین گردد تا از فشاری که فضای کوچک کنونی به مردم و کارکنان تحمیل می کند بکاهد.
وی گفت: فعالیت پزشکی قانونی جنبه علمی ، قضایی و به نوعی فقهی داشته و صدور حکم قاضی را راحت تر و به عدالت نزدیک می کند لذا تکمیل کننده مدارعدالت در جامعه است.
رشیدیان فعالیت در پزشکی قانونی را سخت، پرمسئولیت و با فشار روانی بالا توصیف کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم قدردان این نیروهای زحمتکش و خانواده های صبور آنان باشیم و معتقدیم فعالیت در این محیط حواس جمع و خیال آسوده می طلبد وچه بسا نظر کارشناسی کارکنان پزشکی قانونی می تواند سرنوشت فردی را تغییر دهد لذا باید در فراهم کردن امکانات رفاهی و خدماتی برای این عزیزان توجه بیشتری شود.
استاندار، امکان تامین برخی تجهیزات مورد نیاز این مراکز از تولیدات داخلی را یادآور شد و افزود: هم اکنون برخی شرکتهای دانش بنیان داخلی تامین کننده محصولاتی در جهان هستند که ایران دومین و یا سومین تولید کننده آن محصول خاص و دانش بنیا ن است و متولیان امر می توانند از این ظرفیت در کشو بهره گیری نمایند.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی نیز گفت: مجموعه پزشکی قانونی در خراسان رضوی سالانه 150 هزار معاینه انجام می دهد و فقط فعالیت همین ساختمان و مرکز شماره دو با سه هزار مراجعه کننده در ماه، از فعالیت پزشکی قانونی در مجموع 15 استان کشور بیشتر است.
دکتر آریا حجازی افزود:این حجم از کار آن هم در یک مرکز،فعالیت بالا و فشار روانی زیادی را به نیروهای آن وارد می کند لذا لزوم احداث و یا تسریع در تکمیل و تامین اعتبارساخت سالن تشریح در شهرستانهایی مانند نیشابور ، سبزوار، تربت حیدریه ، گناباد و قوچان ضروری است .
وی به فعالیت مشترک و همپوشانی برخی اقدامات پزشکی قانونی و پلیس اشاره کرد وگفت: با هدف جلوگیری ازدوباره کاری امیدواریم به زودی ازسوی مراجع مربوطه تعیین وظایف و تفکیک مسئولیتها در این زمینه انجام شود.
استاندار خراسان رضوی ضمن بازدید از سالن تشریح، آزمایشگاه ، بخش اداری وساختمان ها و پروژه های نیمه تمام این مرکز در جریان مشکلات کاری شاغلین نیز قرار گرفت.
هم اینک 23 مرکز پزشکی قانونی با حدود 200 نفر شاغل، در خراسان رضوی دائر است که چهار مورد از این تعداد در مشهد و 19 مرکزمعاینه در دیگر شهرستان های استان فعالیت دارند.
خبرنگار:ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
3221/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.