احسان زهره وندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز نمایشگاهی، تولید و فروشگاه سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در کشور به همت بخش خصوصی و در فضایی به وسعت 1500 مترمربع که 600 مترمربع آن سرپوشیده بنا شده است.
وی ادامه داد: با فعالیت این مرکز برای 500 نفر اشتغال مستقیم و 700 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می شود.
همه فرایندها شامل ورود سنگ خام تا آماده سازی، تراش و تبدیل سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی به نگین تراش خورده در این مرکز و در حضور علاقه مندان و گردشگران انجام می شود.
مدیر پایگاه میراث فرهنگی، تاریخی و فرهنگی توس گفت: این مرکز یک بخش آموزشی نیز دارد زیرا با توجه به درآمدزا بودن تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی علاقه مندان بسیاری به آموزش و یادگیری این هنرصنعت وجود دارند.
وی افزود: در فضای 600 مترمربعی سرپوشیده این مرکز حدود 300 دستگاه تخصی تراش سنگ آماده و مستقر شده است.
مرکز نمایشگاهی، تراش و فروش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی واقع در محوطه شهر تاریخی توس و در محل مجموعه آرامگاهی فردوسی به زودی طی مراسمی بهره برداری می شود.
هیات پنج نفره شورای جهانی صنایع دستی به سرپرستی 'قدا هیجاوی' رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی به منظور ارزیابی و بررسی تبدیل مشهد به شهر جهانی سنگهای قمیتی 12 اردیبهشت پارسال به این شهر سفر کرد. در پی این سفر 18 تیر ماه همان سال از سوی شورای جهانی صنایع دستی، مشهد به عنوان شهر جهانی سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در سال 2017 میلادی انتخاب شد.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.