حجت الاسلام محمدرضا حشمتی عصر یکشنبه در حاشیه مراسم گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قران و عترت مشهد در جمع خبرنگاران افزود: مکان امسال این نمایشگاه بسیار فضای خوب و مناسبی دارد که گرچه شاید از نظر مساحت نسبت به سالهای قبل فشرده‌تر باشد اما امکانات خوبی در دسترس غرفه‌ها قرار داده است.
وی ادامه داد: این نمایشگاه از حیث مکان در دسترس مردم است و بر همین اساس امیدواریم این دوره از نمایشگاه قرآن و عترت با استقبال خوب و بی‌نظیری نسبت به گذشته همراه باشد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وضعیت دوازدهمین دوره نمایشگاه قرآن مشهد از نظر کیفی رشد قابل قبولی داشته است. هم افزایی هرچه بیشتر بین نهاد‌های که کار فرهنگی و قرآنی انجام می‌دهند به نفع مجموعه‌ها و فعالان قرآنی است.
وی افزود: شهر مشهد دارای جایگاهی ارزشمندی در حوزه قرآن و عترت است و در طول سال رتبه های برتری در مسابقات مختلف توسط فعالان عرصه قرآن و عترت این کلانشهر کسب شده است.
حشمتی همچنین به بودجه نمایشگاهها اشاره و بیان کرد: از دو هزار میلیارد ریال بودجه مصوب تاکنون تنها 150 میلیارد ریال جذب و همین باعث شده مشکلات مالی برای برگزاری نمایشگاه در استانها به وجود آید.
دوازدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با رویکرد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام تا 20 خرداد جاری ادامه دارد. کشورهایی از جمله افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق، ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان و تاجیکستان در بخش پایتخت فرهنگی جهان اسلام دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد که از ساعت 19 تا 24 هر شب دایر است حضور دارند.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.