حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر نوایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کسی که بداند وعده ای خلاف واقع است و به طور علمی یا عملی می داند آن وعده محقق نمی شود سخن او کذب شمرده می شود.
وی با بیان اینکه کذب، افترا و تدلیس، در روایات اسلامی به شدت مذموم شمرده شده است اظهار کرد: دروغ جزء مصادیق بارز فتنه اجتماعی است و فریب دادن مردم از بدترین کارها و منشاء بسیاری از مفاسد است.
معاون فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: گاهی عده ای با تدلیس و به عبارتی سخن غیر واقعی را زینت دادن، دیگران را فریب می دهند و همه به این خاطر است که موضوع انتخابات برای بعضی افراد به عنوان یک پست و موقعیت و منصب اجتماعی مهم مطرح است و می خواهند به هر وسیله به آن دست یابند.
حجت الاسلام و المسلمین نوایی افزود: چنین افرادی که پست و مقام را وسیله شهرت قرار می دهند با وعده های دروغ و کذب افراد را فریب می دهند که سرچشمه همه دروغ ها و تدلیس ها ضعف روحی، مصلحت سنجی های شخصی، جناح گرایی و سیاسی بازی است.
وی، تشویق جامعه به دروغگویی و دور شدن جامعه از دین را از پیامدهای دروغ های انتخاباتی برشمرد و اظهار کرد: دروغ به عنوان مقدمه فتنه اجتماعی نیز شمرده می شود.
وی افزود: گاهی افراد پاک، وارسته، زاهد، سالم، متقی، عادل و بصیر مانند حضرت علی(ع) و یا امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب سخنی را بیان می کنند که سخن واقع است و سخن صحیح و درست انسان را به سمت خوبی می کشاند.
وی با بیان اینکه منتخب مردم در مردم سالاری دینی باید متدین، باتقوا، ولایتمدار، عدالت گرا، انقلابی، همسو با نظام اسلامی و تابع رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشد افزود: یک نامزد انتخاباتی حریص، دنیاگرا، رانت خوار، داری پیشینه بد و جناح گرا نباید باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: یک نامزد انتخابات و منتخب مردم باید درد مردم و جامعه را کشیده، دغدغه مند مردم و مردم گرا باشد و درد انسانیت داشته باشد چرا که در اسلام گزینش ها نسبت به نظام های لیبرال دموکراسی غربی و دیگر نظام های رایج متفاوت است .
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
7507/ 6012خبرنگار: مصطفی نخعی** علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.