سیدحسین عابدی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح زائرسرای آفتاب ولایت در مشهد افزود: ساخت این زائرسراها با ایده مقام معظم رهبری در سطح کشور انجام می شود و زائرسرای امروز سومین مورد از این آنها است که به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: تاکنون در روند ساخت زائرسراها 23 هزار و 500 مترمربع زمین و 22 هکتار پروانه رایگان از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد به ارزش هزار750 میلیارد ریال در اختیار بنیاد مرکزی زائر امام رضا(ع) قرار گرفته است.
مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام رضا(ع) گفت: زائرسرای ارزان قیمت آفتاب ولایت در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع با زیربنای 14 هزار و 500 متر مربع در 12 طبقه به همت مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در مشهد ساخته شده است.
وی افزود: این مرکز اداری و اقامتی با استفاده از بهترین فناوریهای روز بنا و در ساخت آن از مصالح و تاسیسات تولید داخل استفاده شده است.
عابدی در ادامه از ساخت و نوسازی 40 حسینیه در مشهد خبر داد و گفت: دو طبقه از این مجتمعهای نوسازی شده به بنای همان حسینیه اختصاص می یابد و در طبقات بالای آن نیز زائرسراهای ارزان قیمت ساخته می شود. بعد از گرفتن پایان کار، مدیریت زائرسراهای ارزان قیمت در اختیار بنیادهای زائر استانها قرار می گیرد.
امام جمعه مشهد نیز در این مراسم گفت: از شروع غیبت حضرت مهدی(عج) هزار و 170 سال می گذرد و در این بازه زمانی تاکنون هیچگاه عزتمندی روحانیت تا به این حد نبوده است و این امکانات حاضر نشانگر همان عزتمندی می باشد.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: حوزه های علمیه و روحانیت با عملکرد خود در پرتو انقلاب اسلامی به این عزتمندی رسیده اند و البته این مجموعه استحقاق این عظمت و عزت را داشته و دارند.
وی ادامه داد: در این شهر مشهد لابی هتلها به هیچوجه آمادگی حضور یک عمامه به سر را نداشت و هنوز هم گرفتار این مشکل اجتماعی هستیم و ساخت این هتل برای طلاب در همین راستا صورت گرفته است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.