رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان در این مراسم گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به مذاهب مختلف اسلامی حول محور خداوند متعال و قرآن کریم و نگاه به یک امت واحده اسلامی است.
حجت الاسلام اکبر فرجام افزود: حوزه های علمیه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در بهترین شرایط کمی و کیفی خود قرار دارند. ارائه خدمات یکسان بین حوزه های علمیه تشیع و تسنن مورد تاکید مقام معظم رهبری است و بر همین اساس عمل می شود.
وی ادامه داد: حدیث معروف تفقه فی الدین اهمیت این موضوع و فقاهت را به خوبی نشان می دهد و باید با دین باوری و فهم عمیق آن نسبت به انتقال این معارف به دیگران تلاش کرد.
معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور نیز در این مراسم گفت: دشمنان قصد دارند با یکسانسازی فرهنگ و آداب غربی و ترویج آن هویت اسلامی را از بین ببرند.
مرتضی یوسفی راد افزود: دشمنان می خواهند دین در عرصه مدیریت کشورها حضور نداشته باشد و جدایی دین از سیاست را تبلیغ می کنند در حالی که دین و سیاست در آموزه های اسلامی با یکدیگر هستند.
وی ادامه داد: دشمنان اسلام با طرح واژه های به ظاهر جذاب و اغوا کننده مانند جمهوریت، آزادی و حقوق بشر علیه اسلام و احکام آن فعالیت می کنند در حالی که خود آنها خونریزترین و جنایتکارترین افراد روی زمین هستند.
معاون دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت اتحاد و همدلی را رمز موفقیت کشورهای مسلمان ذکر و بیان کرد: عدم استفاده از ظرفیتهای مشترک کشورهای اسلامی گناهی نابخشودنی است که متوجه برخی سران کشورهای اسلامی است.
این مراسم با حضور 300 نفر از مدیران، مدرسان و طلاب حوزه های علمیه اهل سنت استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی در اردوگاه فرهنگی تربیتی مازندران در مشهد برگزار شد.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.