جواد جاوید نیا روز سه شنبه در کمیته پیشگیری از آسیبهای فضای مجازی افزود: دستگاه قضایی به فضای مجازی به عنوان یک فرصت نگاه می کند نه تهدید وفضای مجازی سالم انتخابات سالمتر را بدنبال دارد و به رهبر معظم انقلاب نیز فضای مجازی را به اندازه انقلاب اسلامی مهم می دانند.
وی ادامه داد: کمیته رصد و پایش فضای مجازی ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی نیز با هدف واکنش سریع نسبت به جرایم رایانه ای تشکیل شده وپیشگیری از وقوع جرم و بالا بردن امنیت این فضا را به عهده دارد.
جاوید نیا اظهار کرد: هدف کانال ها و گروههای تلگرامی نیز باید اطلاع رسانی شفاف قانونی و بدون تخریب دیگران باشد تا با هیجانات قانونی مردم را برای حضور پر رنگ در انتخابات ترغیب کنیم و متوجه باشیم که بی نظمی در هیچ فضایی سودی نخواهد داشت.
وی، مدیران گروهها و کانال های تلگرامی را در ارتباط با محتوای مطالب زیر مجموعه خود مسئول دانست و افزود: دقت و نظارت شدیدتری باید نسبت به مطالب منتشر شده در کانال و تلگرام خود داشته باشند زیرا به عنوان مثال اگر یک نفر از اعضای گروه مطلب کذب نشر دهد، آنها نیز باید پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: عده ای از افراد نیز عامدانه تخلف می کنند و اعضای گروه یا کانال نیز به نقل از مدیر گروه نشر می دهند در این مواقع جز آنکه مدیر مربوطه مورد بازخواست قرار می گیرد اعضای گروه نیز در برابر نشر موضوعات کذب باید پاسخگو باشند.
معاون دادستان مشهد در جرائم رایانه ای با بیان اینکه مدیران کانال ها و گروههای تلگرامی باید مرز انتقاد با تخریب را بشناسند و مانع از اختلاط این دو شوند افزود: ایجاد اختلاف قومی در انتخابات و انتشار نتایج قبل از اعلام نهایی از مهمترین مواردی است که دستگاه قضا بشدت با آنها برخورد می کند.
جاوید نیا افزود: تبلیغات زود هنگام انتخابات شوراها نیز جرم سایبری محسوب می شود و در کنار اینها دستگاه قضا با موارد توهین و افترا نیز بشدت برخورد می کند زیرا معتقدیم با وقوع جرم از فرد متخلف تا دستگاه قضا در جامعه همه متضرر می شوند.
وی اظهار کرد: دستگاه قضا بدنبال افتتاح سایتی است که از طریق آن با مدیران کانال های تلگرامی در ارتباط و تعامل باشد و از طریق این کمیته بدنبال استفاده از قدرت کانال های انتخاباتی برای مشارکت حداکثری در انتخابات نیز هستیم.
وی گفت: فضای مجازی در جامعه تاثیر گذار است مثلا می تواند با حمایت از تولید داخلی و معرفی کارآفرینان گامی بلند در حمایت از اقتصاد مقاومتی بردارد و در یک روز کاری را انجام دهد که مسئولان برای انجام آن مدت زیادی زمان لازم دارند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراها 29 فروردین ماه برگزار می شود.
7507/7495/ 6012 خبرنگار: حسین عباسی** انتشار دهنده: علی حیدرشاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.