مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان در این مراسم که علاوه بر وزرا ، استاندارخراسان رضوی و جمعی از مسئولان استان نیز در آن حضور داشتند ، گفت : این پروژه با ظرفیت تولیدی 620 هزار تن فولاد در قالب شمش با سرمایه گذاری هفت هزار و 200 میلیارد ریال به انجام رسیده است .
سید حسین احمدی افزود : از کل سرمایه گذاری انجام شده در این واحد دو هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار ریالی و 110 میلیون یورو نیز اعتبار ارزی بوده است.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از مهرماه 1389 آغاز شده بود ، گفت : این طرح در وسعت 200 هزار متر مربع با زیربنای 40 هزار متر مربع احداث گردیده است.
به گفته وی، اشتغال مستقیم ایجاد شده از محل اجرای این پروژه بیش از 500 نفر است و بخشی از تجهیزات آن از ایتالیا و چین تامین شده و قسمتی هم تولید داخل است.
وی اظهار کرد: این مجموعه دارای یک کوره قوس الکتریکی 110 تنی ، خط ریخته گری مداوم شمش و واحدهای جانبی می باشد.
مجتمع اصلی فولاد خراسان در سال 68 در منطقه ای به مساحت یک هزار و 400 هکتار در 15 کیلومتری شمال غرب شهرستان نیشابور اجرایی شد.
نورد سبک فولاد ساختمانی به ظرفیت 550 هزار تن ، فولادسازی بیلت به ظرفیت 630 هزار تن و 2 واحد احیاء مستقیم هر یک به ظرفیت 800 هزار تن در سال از جمله تولیدات این مجموعه تا کنون بوده است .
با اجرای طرح توسعه فولادسازی شماره 2 بالغ بر 720 هزار تن به ظرفیت این مجموعه افزوده شده است ضمن آنکه طرح توسعه دیگر آن گندله سازی و کنسانتره است که در دست انجام است.
شهرستان نیشابور در فاصله 130 کیلومتری مشهد واقع شده از جمله مراکز جمعیتی ، تاریخی و صنعتی استان خراسان رضوی است که اقتصاد آن
برپایه کشاورزی و صنعت استوار است.
6012/1906خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.