اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی روز پنجشنبه گزارش داد: سرگی ایوانف رئیس کمیته توسعه گردشگری جمهوری تاتارستان در حاشیه بازدید از بنای تاریخی موزه و آرامگاه نادری و آرامگاه کلنل پسیان با با مدیرکل میراث فرهنگی و شماری از اصحاب گردشگری، روسای اتحادیه ها، هتلداران، دفاتر خدماتی و راهنمایان گردشگری خراسان رضوی گفت و گو کرد.
ایوانف در این دیدار با اظهار امیدواری از اینکه به زودی پرواز قازان - تهران راه اندازی شود گفت: در تاتارستان 100 آژانس مسافربری فعال وجود دارد و هزینه سفر به مراتب کمتر از مسکو و سایر کشورهای همجوار است.
وی افزود: 50 درصد مردم تاتارستان مسلمان هستند بنابراین می توان ارتباطات بهتری با ایران و مشهد داشته و با توجه به اینکه این جمهوری سومین قطب گردشگری روسیه است ارتباطات گردشگری و فرهنگی اقتصادی بین مشهد و قازان فراهم می باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: در مشهد و استان خراسان رضوی شرایط همکاری در حوزه گردشگری مذهبی فراهم است و می توانیم ارتباطات خوبی در این زمینه با تاتارستان داشته باشیم.
حسین زارع صفت افزود: حضور فعالان گردشگری در گسترش ارتباطات بسیار مهم است. ما در گردشگریهای تاریخی و فرهنگی، مذهبی و سلامت با توجه به اشتراکات فرهنگی و مذهبی که داریم می توانیم ارتباطات خوبی ایجاد کنیم.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.