محمدرضا حجازی، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب، اکنون مسیرهای روستایی خانیک، سارنگ، میمند، کوی قلعه، صالح آباد، تک میدان و کورشک بسته است.
وی ادامه داد: بخشی از روستاهای بخش کاخک و از جمله روستای خانیک با انباشت زیاد سیلاب مواجه شده و به کشتزارهای روستاییان و شبکه های آبرسانی روستایی این منطقه نیز خسارات زیادی وارد شده است.
وی ادامه داد: همچنین محور ارتباطی کاخک - کریمو که از دوشنبه شب بر اثر بارش باران و ریزش کوه مسدود شده بود، بازگشایی شده و تردد در آن جریان یافته و اکنون تلاش راهداران برای بازگشایی دیگر محورهای مسدود شده ادامه دارد.
وی تصریح کرد: به دنبال بسته شدن مسیرهای روستایی بیش از 50 دستگاه وسیله نقلیه در بخش کاخک در سیلاب گیر افتاده است.
وی با انتقاد از عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گناباد در خدمات رسانی به روستاها و بازگشایی محورهای مسدود شده، گفت: با وجود ضرورت حضور پرسنل راهداری در جریان حوادث پیش بینی نشده، مسئول این اداره در شهرستان حضور نداشته و عملکرد ضعیف و ناهماهنگی آنها موجب کندی در خدمات رسانی شده است.
وی گفت: این در حالی است که دیگر بخشها مانند اداره گاز، آب و فاضلاب روستایی، جمعیت هلال احمر، فرماندهی انتظامی و مخابرات همکاری خوبی در خدمات رسانی به نقاط حادثه دیده داشته اند.
بخشدار کاخک گفت: برآورد خسارت به نقاط حادثه دیده این بخش توسط مسئولان و کارشناسان در جریان است.
داریوش شیبانی، رئیس اداره پیش بینی هواشناسی گناباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مجموع بارندگی 24 ساعت گذشته در این شهرستان را 15.7 و در بخش کاخک را 35.8 اعلام کرد.
تلاش خبرنگار ایرنا برای برقراری تماس با رئیس و معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گناباد، برای کسب نظر آنان بی نتیجه ماند.
مسئول هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری گناباد نیز از آنچه که عملکرد ضعیف اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان خواند، ابراز نارضایی کرد.
بارندگی شدید و سیل اواخر بهمن ماه پارسال نیز 19 میلیارد و 500 میلیون ریال به کشتزارها، باغ ها، گلخانه ها و راههای بین مزارع گناباد خسارت زده و به تاسیسات آبرسانی و برق رسانی، قنات ها و کانال های آب کشاورزی بخش کاخک نیز آسیب زده بود.
بخش کاخک در 24 کیلومتری مرکز شهرستان گناباد و گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/5132
خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.