معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: فرآیند برنامه ریزی و تشکیل ستاد انتخابات از مدتها قبل آغاز شده اما امروز همزمان با سراسر کشور شروع رسمی این فرآیند با آغاز برنامه های اجرایی انتخابات شوراها و تشکیل هیاتهای اجرایی آن به صورت رسمی کلید خورد.
سید جواد حسینی ادامه افزود: پیش ثبت نام داوطلبان نامزدی انتخابات شوراهای شهر و روستا دیروز 24 اسفند از طریق دفاتر پیشخوان در سطح استان آغاز شده و تا شروع ثبت نام رسمی 30 اسفند ادامه دارد.
وی ادامه داد: داوطلبان نامزدی نسبت به تکمیل مدارک و دریافت گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کنند تا در زمان ثبت نام رسمی و قطعی دچار مشکل نشوند.
معاون استاندار خراسان رضوی همچنین مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات مبنای عمل توصیف و بیان کرد: در انتخابات گذشته مشارکت 64 درصد بود و امروز تلاش می شود جمعیت 36 درصدی غایبان انتخابات هم به حضور و مشارکت در سرنوشت خود تشویق شوند.
فرآیند انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از امروز در سطح کشور آغاز شد. 25 تا 29 اسفند هیاتهای اجرایی انتخابات شوراها در شهرها و بخشها تشکیل می شوند. در این مدت فرمانداران و بخشداران موظف هستند 30 نفر از افراد بومی، معتمد و خوشنام را به عنوان اعضای هیاتهای اجرایی به هیاتهای نظارت معرفی کنند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به صورت همزمان 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شوند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.