شهردار سبزوار در حاشیه این برنامه به خبرنگار ایرنا گفت: فرهنگ سازی برای حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است.
سید علی کوشکی افزود: از جامعه دانشگاهی و فرهنگی جامعه انتظار می رود به آگاه سازی جامعه و مردم در مقوله محیط زیست بیشتر بپردازند.
وی اظهار کرد: توجه به محیط زیست باید به گونه ای در بین اقشار مختلف مردم نهادینه شود‌ که مردم خود را در این زمینه مسئول بدانند.
رئیس سازمان پسماند سبزوار نیز گفت: طرح تفکیک زباله از پنج سال قبل در سبزوار آغاز شده و هم اکنون 10 کانکس تفکیک زباله در این شهر وجود دارد که 3 کانکس برای جمع آوری زباله های خشک در نظر گرفته شده است.
مجید معنوی زاده با بیان اینکه سه هزار خانوار این شهر در تفکیک زباله مشارکت دارند، افزود: در نوروز 96 سعی می شود با پخش کیسه های زباله مخصوص در سطح شهر، تفکیک زباله از منازل انجام شود.
دبیر کانون سازمان های مردم نهاد محیط زیستی سبزوار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: سمن ها در زمینه های مختلف دارای قدرت بسیار هستند اما آنچنان که باید از ظرفیت این سازمان ها استفاده نشده است.
شهناز دیواندری افزود: سمن ها می توانند در زمینه های مختلف به ویژه محیط زیست یاور نهادهای دولتی باشند.
وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت های اعتباری و اجرایی دستگاه ها بدون یاری سمن های محیط زیستی حفاظت و صیانت از عرصه های طبیعی و‌ محیط زیست کار دشواری است.
عضو دبیرخانه تخصصی سمن های منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: از مسئولین دستگاه های اجرایی انتظار می رود به سمن ها توجه جدی تر داشته باشند تا این نهادهای مردمی بتوانند نقش پررنگ تر در زمینه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی داشته باشند.
دیواندری افزود: هم اکنون چهار سمن قاصدان سبز طبیعت سبزوار، آوای سبز طبیعت سبزوار، بادقوس و دوستداران سبز طبیعت سبزوار در این شهرستان فعالیت دارند.
7500/ 6053 خبرنگار: حسین آزادمنجیری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.