محمدحسن واحدی روز یکشنبه در مراسم نمادین آغاز اجرای 'طرح سلامت نوروزی' در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: طبق پیش بینی امسال میزان ورود زائران و مسافران به خراسان رضوی در تعطیلات نوروزی نسبت به پارسال تا هشت درصد خواهد بود.
وی ادامه داد: طی روزهای 25 اسفند 94 تا 15 فروردین 95 حدود 10 میلیون نفر زائر و مسافر به خراسان رضوی سفر کردند که بیش از هفت میلیون نفر از آنها به مشهد وارد شدند.
معاون استاندار خراسان رضوی به اقدامات و تمهیدات برای پذیرایی از زائران اشاره و بیان کرد: خدمات 100 رام قطار، انجام 140 پرواز و خدمات 500 دستگاه اتوبوس مسافربری در روز از تمهیدات در این زمینه هستند.
وی گفت: همچنین برای نوروز آتی 10 مسیر گردشگری در خراسان رضوی برای مسافران تعریف شده که در این مسیرها آیینهای سنتی، فرهنگی و همچنین نمایشگاه در قالب 'نوروز بازار' برپا می شود.
واحدی به چهار خدمت ویژه به زائران بارگاه منور رضوی در تعطیلات نوروز نیز اشاره و بیان کرد: این خدمات شامل اقامت زائران و مسافران در مراکز اقامتی با تخفیف 30 تا 50 درصد، گسترش فضای تبرکی رضوی از ابتدای ورود به استان خراسان رضوی و توزیع غذای حضرت در قطار، اتوبوس و هواپیما، نمایشگاه 'مشهد دوست داشتنی' با حال و هوای نوروز و تشرف گروهی ارزان و کیفی روستائیان به حرم مطهر رضوی است.
وی در ادامه فقدان سرانه بهداشتی برای زائران و مسافرانی را که به مشهد سفر می کنند از چالشهای خدمات رسانی عنوان و بیان کرد: سرانه خدمتی هر زائر 800 هزار ریال در سال است که بخشی از آن به حوزه سلامت مربوط می شود.
معاون استاندار خراسان رضوی همچنین اجرای طرح سلامت نوروزی را نشانگر توجه ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران به سلامت مردم همزمان با ایام تعطیلات به ویژه در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
وی گفت: خدمات رسانی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا پایان امسال با بهره برداری از چند بیمارستان در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی متحول می شود.
آغاز نمادین طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی مراسمی با حضور 331 بازرس بهداشتی و نظارتی این طرح در مشهد برگزار شد.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.