محمود یعقوبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به زمان محدود تا آغاز رقابتهای جام تختی تمام تلاش هیات کشتی استان و مسئولان شهری مشهدبر آن است تا در زمان باقیمانده به بهترین نحو آماده این رویداد ورزشی بین المللی باشیم.
وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که با میزبانی عالی علاوه رقم زدن اتفاقی خوب همزمان با رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلامی برای مشهد در سال 2017 شایستگی این کلانشهر به منظور میزبانی دیگر رقابتهای بین المللی نیز اثبات شود.
رئیس هیات کشتی خراسان رضوی گفت: مسابقات بین المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی جزو پنج رقابت بزرگ این رشته ورزشی در جهان است که امسال با حضور 36 تیم خارجی و داخلی در مشهد برگزار می شود.
وی افزود: 23 تیم از کشورهای اروپایی، آسیایی و منتخب آمریکای لاتین در کنار 13 تیم از ایران در این رقابتها به مصاف یکدیگر می روند.
یعقوبی ادامه داد: این رقابتها در سه رشته کشتی فرنگی، آزاد و پهلوانی برگزار می شود. در کشتی فرنگی کشورهای گرجستان، ترکیه، ارمنستان، بلغارستان، اکراین و ازبکستان در کنار پنج تیم داخلی رقابت می کنند.
وی گفت: در بخش کشتی آزاد نیز تیمهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، اکراین، قرقیزستان، ازبکستان، مغولستان، گرجستان و منتخب آمریکای لاتین به همراه پنج تیم از ایران به مصاف هم می روند.
رئیس هیات کشتی خراسان رضوی افزود: همچنین در رشته پهلوانی جام جهان پهلوان تختی در مشهد گرجستان، قرقیزستان، روسیه، ارمنستان، بلاروس، صربستان، مجارستان و ترکیه درکنار سه تیم داخلی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
وی ادامه داد: خراسان رضوی بخاطر میزبانی رقابتها در هر رشته یک سهمیه دارد. از ایران در رشته کشتی فرنگی تیمهای منتخب الف و ب، تیم توسعه، تیم کشتی جوانان و تیم خراسان رضوی شرکت می کنند. در رشته کشتی آزاد نیز تیمهای منتخب الف و ب ایران، تیم توسعه، تیم جوانان کشور و تیم خراسان رضوی حضور دارند. همچنین در رشته پهلوانی تیمهای منتخب الف و ب ایران، جوانان و تیم خراسان رضوی حاضر خواهند بود که در مجموع 13 تیم هستند.
یعقوبی از زحمات مسئولان شهری مشهد در تامین بخش زیادی از منابع مالی این رقابتها تقدیر و بیان کرد: مسابقات بین المللی جام جهان پهلوان تختی در مشهد با همکاری استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد همزمان با انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی برگزار می شود.
سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد، فرنگی و پهلوانی جام جهان پهلوان غلامرضا تختی روزهای پنجشنبه و جمعه 30 دی جاری و یکم بهمن ماه آتی در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار می شود.
خبرنگار: حسین عباسی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7495/1858

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.