علی خلیل زاده روز پنجشنبه در همایش توسعه توان حرفه ای صنعت بیمه در مشهد افزود : 50 درصد این حوادث مرتبط با ساخت و ساز است .
وی بیان کرد : بیمه در 40 سال گذشته دستاوردهای زیادی داشته داشته و شرکتهای بیمه اعم از دولتی و خصوصی تا سال گذشته توانستند 23 هزار میلیارد ریال حق بیمه جذب و 50 میلیون فقره بیمه نامه صادر کنند.
وی با بیان اینکه بیمه می تواند امنیت اجتماعی ، اقتصادی و آسایش خانوارها را تامین کند ، افزود : صنعت بیمه بیش از 200 سال در دنیا و حدود یکصد سال در ایران عمر دارد..
وی ادامه داد : هم اکنون بیش از هزار شعبه بیمه با 19 هزار کارشناس در کشور مشغول به فعالیت هستند.
خلیل زاده ادامه داد : صنعت بیمه با مشکلات عدیده ای همراه است که زیان ده بودن بیمه های درمان ، عدم همخوانی دخل و خرج شرکتهای بیمه ،شانه خالی کردن برخی شرکتها از پرداخت خسارت و نداشتن استراتژی مشخص از جمله این مشکلات است.

**لزوم ورود جدی به حوزه بیمه مسئولیت
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران نیز در این همایش گفت : بیمه گران و بیمه مرکزی باید توجه جدی به بیمه مسئولیت برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور داشته باشند.
علی اکبر اولیا افزود : با توجه به اینکه تا پایان برنامه ششم سهم 2 درصدی ضریب نفوذ بیمه( سهم بیمه در تولید ناخاص داخلی) در کشور باید به هفت درصد برسد ، بیمه مسئولیت می تواند نقش مهمی برای رسیدن به این هدف داشته باشد.
وی با بیان اینکه هم اکنون شرایط این بخش از بیمه مساعد نیست و باید به درستی در حوزه بیمه مسئولیت ورود و ایفای نقش کنیم ، بیان کرد : بیمه بحث اجتناب ناپذیر در دنیای امروز است و بیمه ها مدیریت ریسک انجام می دهند .
اولیا با تاکید بر انجام پایش های بیمه ای در سطح مناطق گفت : ارتباطات بین دستگاهی برای معرفی بهتر انواع بیمه ها ،فرهنگ سازی در سطح ملی و استانی و مراقبت حرفه ای از فعالیت بیمه گران از الزامات جلب اعتماد مردم به بیمه است .
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران ادامه داد: همچنین برای انجام پایش های بیمه ای اطلاعات مربوط به صدرو بیمه نامه ها باید دقیق ثبت شود ولی متاسفانه سامانه بیمه مرکزی جزئیات بیمه نامه ها را ارائه نمی کند. .
همایش توسعه توان حرفه ای صنعت بیمه در مشهد با محوریت بیمه مسئولیت با حضور بیش از 500 نفر از دست اندرکاران این حوزه از امروز 16 دی ماه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شده و فردا هم ادامه دارد.
7505/6012خبرنگار : ندا جواهرفر** منتشرکننده : علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.