سید حمید فانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تلاش می کنیم هیچ مشکلی برای بخش خانگی، تجاری ونیز صنعتی روی ندهد چنانکه در روزهای اخیر با وجود قطع گاز وارداتی شبکه گاز استان پایدار است و مشکلی هم وجود ندارد.
وی عنوان کرد: ترکمنستان تصور می کرد با قطع گاز، می تواند برای القای اهداف خود فشار وارد کند حال آنکه روزانه در کشور 700 میلیون متر مکعب گاز تولید می شود و رقم گاز وارداتی از ترکمنستان بسیار اندک و ناچیز است و قطعی آن تاثیری بر کشور ما ندارد.
وی با بیان اینکه همه نقاط و شهرهای استان از گاز داخلی استفاده می کند و استان به شبکه گاز سراسری متصل است ، گفت:هم اکنون نه تنها نیاز بخش خانگی به طور کامل تامین می شود بلکه همه صنایع به جز سیمان و حتی نیروگاه ها هم گاز دریافت می کنند.
فانی عنوان کرد: هم اکنون روزانه 4.5 و قبل از آن تا 9.5 میلیون متر مکعب گاز در اختیار نیروگاه های استان قرار می گیرد و مشکلی نداریم و خیلی راحت می توان آن را مدیریت کرد.
* خراسان رضوی در مصرف گاز طی روزهای سرد آذرماه رکورد زد
وی با بیان اینکه باید به سمتی برویم که مصرف انرژی بهینه و مطلوب شود، افزود : فقط در آذرماه که سرمای بی سابقه ای در بسیاری از نقاط کشور حاکم شد خراسان رضوی در مصرف گاز رکورد زد و فقط مصرف بخش خانگی در روز به 53 میلیون متر مکعب رسید .
وی اضافه کرد : با این وجود و افزایش مصارف این بخش ، در حوزه مصارف صنعت به صورت مدیریت شده و بسیارحساب شده اقدام شد و بدون مشکلی این شرایط پشت سر گذاشته شد.
فانی با بیان اینکه این مصرف بسیار بالاست ، افزود : نیاز است مردم استان در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و مصارف خود را بهینه نمایند تا بتوان به سایر نقاط کشور در این راستا کمک کرد.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام مسئولان، یک درجه کاهش دمای محیط های مسکونی ، تجاری و اداری و غیره شاید خیلی در این مجموعه ها محسوس نباشد اما صرفه جویی حاصل از آن با تولید یک پالایشگاه برابری می کند.
وی خاطرنشان کرد: در واقع مردم باید مصرف انرژی خود را بهینه کرده تا با توجه به اتصال گاز استان به شبکه سراسری به سایر نقاط کشور کمک شود.
1906/ 6012خبرنگار : فاطمه یوسفی ** منتشر کننده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.