به گزارش ایرنا، مصطفی اسدی روز یکشنبه در مراسم تقدیر از آموزش دهندگان سواد آموزی سبزوار افزود: در حال حاضر 60 هزار بیسواد در این استان وجود دارد که 30 هزار نفر از آنها در 37 مرکز یادگیری محلی جذب شده اند.
وی ادامه داد: یکی از برنامه های نهضت سواد اموزی آموزش های پایدار و مادام العمر از طریق مهارت های دائمی فکری و فنی و حرفه ای است.
اسدی گفت: حصول اطمینان از آموزش کیفی فراگیرعادلانه، اشاعه فرصت های یادگیری مداوم برای همه و توانمندسازی فراگیران برای تبدیل به شهروندان خلاق و پاسخگو مورد توجه نهضت سوادآموزی است.
معاون سوادآموزی خراسان رضوی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: از بین بردن بیسوادی در کشور با همکاری سازمان فنی حرفه ای، رسانه ها، نهادهای آمار، جهاد کشاورزی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بهداشت و درمان در حال اجرا است.
وی گفت: امروز سوادآموزی به صورت طرح های خانه به خانه، چهره به چهره با بحث های اقناعی دنبال می شود تا بی سوادان و کم سوادان حداقل خواندن، نوشتن و حساب کردن را فرا بگیرند.
وی گفت: تمرکز بر کیفیت، یادگیری مادام العمر و پرداختن به آموزش در هر شرایطی برخی از موارد برنامه آموزشی 2030 یونسکو در راستای با سواد کردن افراد است .

*تاکید بر دانش افزایی شهروندان در منشور حقوق شهروندی
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: توجه به عدالت آموزشی و دانش افزایی شهروندان از مواردی است که در منشور حقوق شهروندی مورد توجه است.
احمد برادران افزود: افزایش سواد باعث بهبود زندگی مردم و ارتقای شاخص های توسعه در جامعه می شود.
وی ادامه داد: طبق نظر کارشناسان بسیاری از آسیب ها و ناهنجاریهای فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه ریشه در بیسوادی افراد دارد.
برادران همکاری کلیه دستگاه های اجرایی، بخشداران و دهیاران را در ریشه کن کردن بی سوادی در شهرستان ضروری دانست .
مرتضی بینش معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: هم اکنون بیش از 99.5 درصد جمعیت این شهرستان از نعمت سواد بهره مند هستند.
در پایان این مراسم از تعدادی از آموزش دهنگان برتر در امر سوادآموزی تقدیر شد.
هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1358 است.
شهرستان 320 هزار نفری سبزوار درفاصله 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7500/6012خبرنگار:حمیددلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.