حجت الاسلام محمدابراهیم معادی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بردسکن، با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: ائمه جمعه تنها می توانند با آگاهی بخشی و بیان ویژگی های نامزد اصلح، مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کنند.
وی با بیان اینکه هم اینک 54 پایگاه نماز جمعه در استان فعالیت دارند، افزود: سه شهر دیگر استان نیز در برنامه ایجاد پایگاه نماز جمعه هستند و اکنون در حال گزینش امام جمعه برای این شهرها هستیم.
معادی این شهرها را شامل انابد، شادمهر و فراگرد ذکر کرد و افزود: با معرفی امامان جمعه شهرهای یاد شده، شمار پایگاههای نماز جمعه استان به 57 مورد می رسد.
وی افزود: خراسان رضوی از نظر شمار پایگاه های نماز جمعه رتبه سوم را در بین استان ها دارد.
مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی شمار اعضای ستادهای نماز جمعه استان را 2 هزار نفر اعلام کرد و گفت: بزرگترین نماز جمعه استان در مشهد برگزار می شود که به طور میانگین 55 تا 60 هزار نمازگزار ثابت دارد.
معادی اظهار کرد: از مجموع 110 هزار شرکت کننده در نمازهای جمعه استان 50 درصد مربوط به نماز جمعه مشهد مقدس است.
وی گفت: خوشبختانه در سطح استان از نظر فضا برای نمازگزاران جمعه مشکل خاصی نداریم و در برخی شهرستان ها نیز طرح توسعه مصلاهای نماز جمعه با کمک خیران و پشتیبانی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در حال انجام است.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
ن/5132

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.