ایرج ناصری مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: ساخت هر یک از این انبارها نیازمند پنج میلیارد ریال اعتبار است و در مجموع به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در این بخش نیاز است.

وی اضافه کرد: سازمان تعاون روستایی و شبکه تعاونی‌های تحت نظارتش نقش مهمی در پشتیبانی  حوزه تولید محصولات کشاورزی و ذخیره‌سازی محصولات بر عهده دارند.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: یکی از مهمترین بسترهای لازم وجود انبار ذخیره محصولات کشاورزی است که در سال جدید و با توجه به نام‌گذاری امسال به نام "جهش تولید" ساخت این دو انبار در دستور کار و عملیات اجرا توسط شبکه تعاون استان قرار گرفت.

ناصری مقدم افزود: در زنجیره ارزش تولید، توسعه زیر ساخت‌های بخش کشاورزی و توسعه انبارهای مکانیزه، سردخانه‌ها و سیلوها از سیاست‌های سازمان تعاون روستایی است که می‌تواند با خدمات‌دهی به کشاورزان حاشیه سود تولید را افزایش دهد.

وی ادامه داد: سال گذشته سه هزار تن به ظرفیت انباری شبکه تعاون روستایی استان افزوده شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت نقش تعاونی‌ها در خدمات‌دهی به کشاورزان، احداث این انبارها را مصداق توانمندی شبکه تشکل‌های بخش کشاورزی دانست و گفت: در مجموع استان خراسان رضوی دارای ۲۳۰ هزار تن فضای انباری دولتی و خصوصی است و سرمایه‌گذاری برای احداث این انبارهای مکانیزه توسط تسهیلات بانکی و آورده خود تشکلها انجام می‌پذیرد.

خراسان رضوی با فعالیت ۶۸۲ تشکل در ذیل شبکه تعاون روستایی این استان و در بخش کشاورزی و بخش‌های مربوط به آن رتبه نخست کشور را دارد علاوه بر این شمار تشکل روستایی بیش از ۵۵۰ هزار نفر نیز در روستاهای خراسان رضوی تحت پوشش شبکه تعاون روستایی هستند که از این حیث نیز خراسان رضوی رتبه نخست کشور را دارد.

استان خراسان رضوی دو هزار و ۵۴۰ روستا دارد که براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۲۱ نفر در این روستاها زندگی می کنند که این تعداد معادل ۸.۴ درصد جمعیت روستایی کشور است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.