اقدامات دستگاه‌های مختلف خراسان رضوی در مقابله با کرونا باعث شده است که این استان به گفته استاندارش در مقابله با کرونا وضعیت بهتری نسبت به سایر نقاط کشور داشته باشد.

علیرضا رزم حسینی امروز ۲۹ فروردین در مراسم رژه خدمت که در محل قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در مشهد برگزار شد گفت: در مقابله با کرونا، به لطف امام هشتم(ع) به نسبت موفق شده‌ایم البته هنوز هم باید مراقب باشیم و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم و خوشبختانه در این زمینه وضع بسیار خوبی نسبت به کل کشور داریم.

وی افزود: امروز بین مسوولان استان همدلی و همراهی وجود دارد و همه برای ارتقای فرهنگی، امنیتی و اجتماعی استان همدل هستند و به همت و همکاری مردم، علما، نماینده ولی فقیه در استان و تولیت آستان قدس رضوی است که استان ما در حوزه مبارزه با کرونا سربلند است و به امید خدا به زودی جشن پیروزی در مقابله با کرونا را در آینده ای نزدیک خواهیم گرفت.

اقدامات متنوع نیروی زمینی ارتش در مقابله با کرونا

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدامات این قرارگاه در مقابله با کرونا به خبرنگار ایرنا گفت: از اواخر  بهمن پارسال دستورالعمل مقابله با این ویروس ابلاغ شد و این قرارگاه همگام با سایر نهادهای مسوول برای مبارزه با این ویروس وارد عمل شد و تدابیر ایمنی در یگان‌ها و نهادهای تحت امر و عملیات ایزوله و ضد عفونی مکان‌ها به صورت مداوم با هدف حفظ سلامتی کارکنان و سربازان انجام شد.

امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان افزود: از یازدهم اسفند پارسال هم فعالیت قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا آغاز شد که در این عملیات با استفاده از تجهیزات پیشرفته جنگ‌های نوین حسب تشخیص ستاد تدبیر استان معابر پر رفت و آمد، مراکز درمانی و سایر مکان‌ها در حجم وسیع و موثر ضد عفونی شد و در همه پادگان‌ها نیز نقاهتگاه ایجاد کردیم که در صورت نیاز از آنها استفاده شود و رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی باعث شد که تاکنون هیچ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا نداشته باشیم.

وی ادامه داد: از پانزدهم اسفند پارسال هم این قرارگاه اقدام به توزیع رایگان مواد ضدعفونی بین شهروندان مشهدی کرد به طوری که به مدت ۱۰ روز  هر روز هزار و ۵۰۰ لیتر از این مواد با تمرکز بر نقاط کم برخوردار شهر مشهد بین شهروندان توزیع شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: روز بیست و پنجم اسفند ماه پارسال رزمایش "با ولایت تا شهادت" به منظور مبارزه با ویروس کرونا توسط قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در مشهد برگزار شد.

آذریان افزود: اوخر اسفند ماه پارسال هم ۲۱۰ تخت را در مهمانسرای جوادالائمه (ع) یک و دو قرارگاه منطقه ای شمال شرق و تیپ ۳۷۷ متحرک هجومی برای بهبودیافتگان کرونا و گذراندن دوره نقاهت آنان اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: ضدعفونی کردن اماکن و معابر مختلف از دیگر اقداماتی است که به وسیله قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش انجام شده است که از جمله مکانهایی که ضدعفونی شد موسسه خیریه گلستان علی بود که محل نگهدای کودکان بی‌سرپرست است همچنین اواخر اسفند پارسال ضدعفونی برخی از صحن‌های حرم امام رضا(ع) به انجام رسید. 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: از زمان شیوع کرونا در استان، بیمارستان شمس الشموس وابسته به این قرارگاه هم خدمات سلامتی، بهداشتی و مراقبتی به بیماران کرونا ارائه می‌دهد.

آذریان افزود: ۶۰ ایستگاه پایش سلامت نیز در نقاط مختلف تحت نظر این قرارگاه ایجاد شده که ۱۴ ایستگاه آن در شهر مشهد است.

وی ادامه داد: امروز هم که مصادف با روز ارتش است از سه نقطه مرزی در جنت آباد، سمیع آباد و دوغارون بازدید کرده و با تبریک این روز به نیروهای مستقر در این نقاط وضعیت و امکانات و تجهیزات و آمادگی نیروها مورد بررسی قرار گرفت و با حضور جمعی از خدام آستان قدس رضوی غذای متبرک بین نیروها تقسیم شد.

ایجاد ایستگاه پایش سلامت

فرمانده لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه(ع) هم گفت: با ایجاد ایستگاه‌های پایش سلامت توسط ارتش، تا کنون دست کم یک میلیون نفر غربالگری شده‌اند و تا وقتی که نیاز باشد ایستگاه‌های پایش سلامت به کار خود ادامه خواهند داد.

امیر سرتیپ دوم ستاد محمدحسین مستشاری با بیان این که اهدای خون هم یکی از دیگر از اقدامات کارکنان این لشکر است افزود: این اقدام در طول سال به مناسبت‌های مختلف انجام می‌شود و با توجه به نیازی که همیشه به خون و فرآورده‌های خونی وجود دارد جمعی از کارکنان دیروز با حضور در یکی از پایگاه‌های انتقال خون، بخشی از خون خود را اهدا کردند.

وی ادامه داد: روز پنجم فروردین ماه کنونی هم  قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش سالن ورزشی شهید بهشتی مشهد را برای طی دوران نقاهت مبتلایان به کرونا با ۶۰ تخت تجهیز کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.