علیرضا قامتی روز چهارشنبه در شورای اداری شهرستان نیشابور افزود: از زمان شیوع کرونا در این شهرستان اعضای شورای تامین برای اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه به طور میانگین روز در میان جلسه تشکیل داده‌ و بخش ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور ایجاد گردید تا از مخاطرات احتمالی برای بیماران سایر بخش‌ها جلوگیری شود.
وی ادامه داد: امروز باید بتوانیم در برابر تهدیدات نوین راه‌های مقابله نوین پیش‌بینی کنیم زیرا در آینده شاهد مسائل پیچیده‌تر خواهیم بود و در این چارچوب توجه به پیشرفت و ارتقای فناوری باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: اگر در شرایط بحران نتوایم به خوبی و به موقع از امکانات دولتی شهرستان استفاده کنیم این یک غفلت و ظلم بزرگ است و در این راستا باید بانک اطلاعاتی تجهیزات و منابع دولتی شهرستان هر چه سریعتر تشکیل شود.
قامتی افزود: به تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی یک هفته فرصت داده می‌شود منابع و تجهیزاتی را که در اختیارشان قرار دارد و همچنین وضعیت موجود در هر اداره را به صورت مکتوب و مشخص به فرمانداری اعلام کنند.
وی ادامه داد: باید فرصت‌هایی که در بخش‌های مختلف در راستای تحقق جهش تولید فراهم است مشخص شود و تعیین گردد این شهرستان با توجه به اولویت‌هایش به چه شکل می‌خواهد در سال ۱۴۰۴ به برتری برسد.
وی گفت: هیچ نوع تفکر سیاسی برای عزل و نصب مدیران‌ مطرح نیست و در این راستا باید برنامه های کاری هر سازمان و اداره مشخص و اعلام گردد و مدیرانی که علاقه‌مند ادامه راه به این روش نیستند باید به صورت مکتوب اعلام کنند.
قامتی افزود: امسال با مدیریتی که صورت گرفت در بارندگی و سیل مشکلی در جاده‌های شهرستان بوجود نیامد و از رسانه‌ها هم می‌خواهم اخبار را بر اساس شنیده‌ها منتشر نکنند و مستقیم از مدیر مربوط اخبار را پیگیری کنند.
وی با اشاره به همراهی مردم و خیران نیشابور برای کمک به اقشار کم‌برخوردار در ایام شیوع کرونا اظهار داشت: طی این مدت ۱۳ هزار بسته غذایی برای اقشار کم‌برخوردار با همکاری مردم و خیران و هماهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) آماده و توزیع شد.
وی گفت: برای توزیع موثر و هدفمند کمک‌های مردمی بین اقشار نیازمند باید هماهنگی صورت گیرد و از اقدامات غیرمتمرکز جلوگیری شود و بانک‌ها نیز برای گشایش حساب برای تشکل‌های مختلف که دارای پروانه هستند باید بر اساس قوانین و مقررات عمل کنند.
۲۰ درصد مبتلایان به کرونا در نیشابور کمتر از ۳۰ سال دارند
رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز گفت: سن ۲۰ درصد از مبتلایان به کرونا در این شهرستان کمتر از ۳۰ سال است.
محسن عظیمی‌نژاد افزود: گرچه در نیشابور آمار قابل توجهی از نظر ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا داشتیم ولی مدیریت خوبی هم نسبت به سایر شهرها انجام گرفت به نحوی که ۸۷ درصد بیماران بستری طی این مدت با حال مساعد مرخص شده و هیچیک از کادر درمانی هم دچار مخاطره جدی نشدند.
وی ادامه داد: مهمترین‌ مسئله در مقابله با کرونا عدم آگاهی است و اینکه هنوز راه حل درمانی برای آن پیدا نشده و اگر محدودیت‌هایی ایجاد نکنیم و سیستم بهداشتی فعال نشود میزان ابتلا و مرگ و میر به شدت افزایش خواهد یافت.
وی با ابراز نگرانی از افزایش رفت‌وآمدها در نیشابور طی روزهای گذشته گفت: اگر ۴۰درصد از طرح محدودیت‌های اجتماعی به صورت موثر اجرا گردد ۵۰ درصد از میزان مرگ‌و میرها بر اثر ابتلا به کرونا کاسته می‌شود و با اجرای موثر ۶۰ درصدی این محدودیت‌ها در بین افراد سالخورده و کسانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است ۳۸ و نیم درصد میزان‌ تلفات کاهش می‌یابد.
ملت ایران چالش‌ها را تبدیل به نقطه قوت می‌کند
امام جمعه نیشابور هم گفت: دشمنان تصور می‌کردند شرایط برای ایران در مقابله با کرونا با وجود تحریم‌ها بسیار سخت‌تر از دیگران خواهد بود اما ملت و نظام اسلامی به سفارش قرآن با صبر و تحمل و ایستادگی در سنگر مبارزه چالش‌ها را تبدیل به نقطه قوت می‌کند.
حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی با بیان اینکه امروز در شرایط بسیار سرنوشت ساز قرار داریم و هر کس به نوعی تحت آزمون الهی قرار دارد افزود: امروز دشمنانی که به پایگاه‌های نظامی خود در کشورها دیگر می‌بالیدند و اقتصاد خود را با راه انداختن جنگ و فروش اسلحه می‌گرداندند در مقابله با این چالش فرو مانده‌اند.
وی ادامه داد: نامگذاری امسال به سال جهش تولید به این معناست که تولیدات ما باید افزایس ۱۰۰ درصدی پیدا کند و ما دارای این توانایی هستیم.
وی با قدردانی از کمک‌های خیران در ایام شیوع کرونا گفت: در همایش مهر مهدوی شاهد حجم گسترده کمک‌های مردمی به اقشار کم‌برخوردار بودیم و امروز هم در رزمایش مردمی‌ مواسات و همدلی همه باید با هماهنگی و همدلی تلاش کنیم تا با ایجاد هماهنگی و تمرکز این توانایی شکوه بیشتری در شهرستان پیدا کند.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.