حجت السلام علیرضا جوانشیری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا در شهرستان نیشابور، تشکل‌های انقلابی، جهادی، هیئات مذهبی و بسیجیان در سطح شهرستان تمام ظرفیت خود را به میدان آوردند و در عرصه‌های مختلف فعال شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور با اشاره به همکاری تشکل‌های جهادی در جهت تولید ماسک، افزود: اکنون در نقاط مختلف شهرستان روزانه بالغ بر ۱۰ هزار ماسک تولید می‌شود که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی نیشابور و اقشار آسیب پذیر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ضدعفونی معابر و ایستگاه‌ها توسط بسیجیان و روحانیون جهادی، ابراز کرد: به منظور تمرکز و مدیریت بر ضدعفونی درست معابر اقدام به تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در محل مسجد جامع کردیم که خوشبختانه با ایجاد این قرارگاه قریب به ۳۰۰ نفر از جوانان جهادی هر شب اقدام به ضدعفونی معابر می‌نمایند.

حجت الاسلام جوانشیری با بیان اینکه تهیه و تأمین بسته‌های غذایی برای صاحبان مشاغل خرد نیز در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: در ۱۷ منطقه حاشیه نشین نیشابور، مردم از لحاظ اقتصادی، شرایط خوبی ندارند و باید برای کمک به این عزیزان دستورالعملی را طراحی می‌کردیم که بخشی از ظرفیت تشکل‌های جهادی در خدمت تهیه و توزیع بسته‌های غذایی در این مناطق به کار گرفته شد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با ایجاد پویش «مهر مهدوی» توسط امام جمعه و تشکل‌های مذهبی در مدت کمی مبلغی بالغ بر دو میلیارد ریال جذب شد و این مبلغ در قالب سه هزار بسته غذایی تهیه و در بین اقشار هدف در مناطق حاشیه نشین و روستاها توزیع شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور گفت: در پویش «مهر مهدوی» ۳۷ تشکل انقلابی و جهادی و سمن اجتماعی با تفکرات متفاوت حضور دارند و همه به نیت کمک به مردم در این شرایط حساس به میدان آمده اند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بیش از ۵۰ رأس گوسفند و یک رأس گاو و دو نفر شتر در شهرستان به نیت سلامتی امام زمان (عج) ذبح شد و گوشت حاصل از آن بین اقشار آسیب پذیر و آسیب دیده توزیع شد.

حجت الاسلام جوانشیری با اشاره به رزمایش مساوات که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، افزود: طی جلسه‌ای با تشکل‌های جهادی و مردمی به این نتیجه رسیدیم که پویش «مهر مهدوی» ساختار خود را حفظ و ظرفیت‌های آن پای کار باشد ولی نام آن را به «رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه» تغییر کند.

وی اظهار کرد: خادمیاران رضوی نیز حدود ۷۵۰ بسته همزمان با ماه مبارک رمضان و در عملیاتی مشترک در رزمایش «مواسات و همدلی مؤمنانه» در بین نیازمندان توزیع می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور با اشاره به اجرای مراسمات و مسابقات فرهنگی جهت روحیه بخشی به مردم، گفت: اجرای کارناوال شادی توسط هیئت‌های مذهبی همراه با توزیع ماسک و مواد ضدعفونی بود و همچنین در بین کارگران روزمزد نیز مواد غذایی گرم توزیع شد. در برخی بخش‌ها با هماهنگی به عمل آمده به هر نفر که به نانوایی‌ها مراجعه می‌کرد پنج عدد نان رایگان تقدیم شد.

حجت الاسلام جوانشیری با اشاره به پویش تولید ماسک از سوی دانشجویان، تاکید کرد: در پی تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه از روز گذشته اقدام به سفر در مناطق مختلف شهرستان کردیم و با رعایت موازین بهداشتی جلسات حضوری را برگزار و خود را برای رزمایشی در شأن مردم نیشابور آماده می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1409347
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.