حسن جعفری عصر سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی استاندار خراسان رضوی با اصحاب رسانه افزود: همچنین ۳۰ پزشک، ۲۰۰ پرستار و هزار نیروی خدماتی به صورت داوطلبانه برای ارائه خدمت اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت نیاز دانشگاه علوم پزشکی از این ظرفیت استفاده خواهد شد.
وی ادامه داد: موارد مربوط به کرونا به صورت شبانه روزی در ستاد استانی پیگیری شده‌ و اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده‌ است.
وی گفت: شرایط خراسان رضوی شرایط خاص و ویژه‌ای است و از همان ابتدا با مسوولان مختلف کشوری مکاتبات بسیار برای افزایش اختیارات استان در حوزه‌های مختلف صورت گرفت.
جعفری با اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه مختلف در استان افزود: اگر در نوروز امسال با جمعیت ۹ میلیون نفر مواجه بودیم فاجعه انسانی رخ می‌داد که با پیگیری مستمر و مداوم، حرم مطهر رضوی تعطیل شد و از بروز فاجعه جلوگیری گردید.
وی ادامه داد: برای حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) ۲ پروتکل بهداشتی خاص تهیه و ابلاغ شده‌ و طی نامه‌ای از سوی استاندار خراسان رضوی به وزیر بهداشت ارسال شده است و بازگشایی این حرم مطهر نیازمند تامین آمادگی کامل استان است و این سیاست باید به صورت گام به گام براساس شواهد پزشکی و توجه به ابعاد مختلف موضوع اتخاذ شود.
معاون استاندار خراسان رضوی به تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز تصمیم شجاعانه اتخاذ شد و به رغم مقاومت‌های فراوان این امر محقق گردید.
وی افزود: در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، از توان تخصصی پزشکان و اهل فن در حوزه بهداشت و درمان استفاده ویژه‌ می‌شود.
تاکنون ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که چهار هزار و ۶۸۳ نفر آنان جان باخته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.