سرهنگ دوم پاسدار علی زرقانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۱۳ هزار لیتر مواد ضدعفونی در این مدت تهیه شده و ۸۵۶ بسیجی در قالب گروه‌های عملیات ضدعفونی به انجام مأموریت پرداخته‌اند.

وی ادامه داد: در مرکز ضدعفونی خودرو نیز که توسط بسیج در میدان اصلی شهر برپا شده تاکنون ۲۶ هزار و ۲۰۰ خودرو گندزدایی‌ شده‌ است.

وی با بیان اینکه ناحیه مقاومت بسیج اقدام به راه‌اندازی قرارگاه زیستی مقابله با ویروس کرونا نموده است گفت: ۷۵ قرارگاه زیستی در حوزه‌های مقاومت بسیج و ۲۰۹ قرارگاه در پایگاه‌های بسیج این شهرستان تشکیل‌ شده است.

سرهنگ زرقانی افزود: در اکثر روستاهای دارای پایگاه بسیج، قرارگاه زیستی تشکیل‌ شده که دهیاری‌ها و مراکز بهداشت روستایی نیز در آن مشارکت داشته‌اند.

وی یکی از تعاملات انجام‌ شده با شبکه بهداشت و درمان را راه‌اندازی تیم‌های مراقبتی دانست و ادامه داد: تاکنون ۱۸ تیم متشکل از ۱۹ نفر در ۳۲ روز کار مراقبت در روستاها را انجام داده‌اند.

وی گفت: ۶ کارگاه تولید ماسک نیز به همت بسیج سازندگی این ناحیه راه‌اندازی شده که با ظرفیت تولید ۲ هزار و ۷۰۰ ماسک در روز تاکنون ۵۲ هزار و ۶۰۰ عدد ماسک تولید و توزیع کرده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه قوچان با بیان اینکه ۴۶۸ بسته غذایی شامل گوشت، برنج و اقلام دیگر توسط سپاه این ناحیه بین نیازمندان توزیع‌ شده است افزود: تاکنون ۱۱۰ مأموریت توسط بسیجیان در ایستگاه‌های تب سنجی شهرستان با همکاری و مشارکت هلال‌احمر، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت انجام‌ شده است.

وی از اقدامات دیگر بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا را نظارت بر بازار ذکر کرد و اظهار داشت: ۶۶ تیم رصد و نظارت متشکل از نیروهای بسیجی در این طرح ۱۰۱ مأموریت انجام دادند.

وی با بیان اینکه بسیج قوچان در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ۷۱ نقطه روستایی و مناطق گردشگری را کنترل کرده‌ است گفت: در حوزه آگاه‌سازی نیز به‌منظور پیشگیری از کرونا ۲ هزار و ۹۵۰ مورد توزیع عکس، توصیه، مطالب آموزشی و علمی و انعکاس اخبار در فضای مجازی و رسانه انجام‌ گرفته است.

مرکز شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال مشهد واقع است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.