علی رسولیان دوشنبه شب بعد از نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: با تصمیماتی که برای تامین گوشت، برنج، گندم و شکر گرفته شده، نگرانی در حوزه تامین کالاهای اساسی وجود ندارد و علاوه بر ذخایر موجود در حال حمل کالا از بنادر هستیم.

وی اظهار داشت: طبق بررسی‌های به عمل آمده، قیمت‌ کالاها و خدمات، نسبت به یک ماه گذشته تفاوت قابل توجه ندارد اما در برخی اقلام نظیر مواد غذایی افزایش قیمت داشته‌ایم و در برخی هم با کاهش قیمت روبرو بوده‌ایم.

وی با اشاره به بررسی دقیق وضعیت مواد پروتئینی، نهاده‌های دامی و نیازهای ضروری مردم گفت: با اقدامات شکل گرفته و عرضه مستقیم طی چند روز گذشته قیمت گوشت گاو با کاهش ۱۲ درصدی روبرو شد و قیمت گوشت گوسفندی هم در حال کاهش است.

رسولیان ظرفیت فعلی ذخایر مرغ منجمد خراسان رضوی را دو هزار و ۵۰۰ تن ذکر و بیان کرد: برای اینکه بتوانیم بازار برنج را هم کنترل کنیم، ۸۰۰ تن برنج هندی با قیمت هر کیلو ۶ هزار و ۳۰۰ تومان در حال عرضه است که برای مصرف کننده حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه می‌شود ضمن اینکه حجم ذخایر برنج استان هم بسیار زیاد است.

وی با تاکید بر تامین نیاز بازار استان، ادامه داد: برای وارد کردن برنج پاکستانی ارز مورد نیاز به بخش خصوصی استان داده شده و در حال ورود محصول هستند که باعث افزایش عرضه برنج در بازار خواهد شد.

وی گفت: شرکت غله و خدمات بازرگانی استان نیز موظف شد نیازهای شکر خراسان رضوی را در بخش‌های صنعتی و اصناف با حواله‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت تامین کند و عرضه آرد را نیز برای نانوایی‌ها افزایش می‌دهیم ضمن اینکه همه نانوایی‌ها طبق روال و ساعات کار قبلی فعال خواهند بود و برخی نانوایی‌ها به صورت ویژه انتخاب شده‌اند تا در صورت نیاز به صورت شبانه روزی فعالیت کنند.

رسولیان رعایت ضوابط بهداشتی در نانوایی‌ها را بسیار ضروری دانست و با قدردانی از اقدامات موثر اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان در این خصوص افزود: در صورت عدم رعایت ضوابط بهداشتی توسط نانوایی‌، سهیمه آرد آن واحد قطع و برخورد جدی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه نهاده‌های دامی ۱۵۴ هزار تن ذرت در سال جاری توزیع شده است، ادامه داد: توزیع ۴۹ هزار تن کنجاله به شکل دولتی و ۳۰ هزار تن جو در سال جاری بخشی از اقدامات صورت گرفته است که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیر داشته است.

وی گفت: جوجه‌ریزی استان هم بسیار خوب بوده و برای تأمین گوشت مرغ استان مانعی وجود ندارد.

رسولیان افزود: فروشگاه‌های مرتبط با مواد غذایی و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به روال عادی باز هستند و در صورت نیاز ساعت کاری این واحدها افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.