فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در این مراسم به خبرنگاران گفت: همانطور که برای امنیت مردم تلاش می‌کنیم در زمینه سلامت مردم نیز باید با جدیت تلاش کنیم.

امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان با بیان اینکه مردم هم باید به توصیه پزشکان توجه کنند افزود: شیوع کرونا موضوع جدی است و مردم هم باید قوانینی را که در این خصوص توصیه شده رعایت کنند.

وی ادامه داد: در پی شیوع ویروس کرونا با تدابیر استاندار خراسان رضوی اقدامات خوبی در استان انجام شد و بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب نیز قرارگاه بهداشتی و درمانی ایجاد شده است که در این راستا رزمایش بزرگ "با ولایت تا شهادت" برگزار شد. 

وی گفت: بیمارستان ارتش و بیمارستان صحرایی نیز در این زمینه آماده شده و ایستگاه‌هایی برای بهداشت و درمان و سنجش سلامت در نظر گرفته شده که مکان‌های برپایی آنها در مشهد به زودی مشخص خواهد شد.

رزمایش "با ولایت تا شهادت" امروز از قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش به سوی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و میدان فردوسی مشهد برای ضد عفونی کردن معابر این مسیر با ۶۰ خودرو برگزار شد.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اضافه شدن ۳۰ مبتلای جدید، تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۴۲۵ نفر رسید که ۲۷۳ نفر از کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان هستند.

از ۳۰ بهمن ماه تا ۲۴ اسفند ماه امسال دو هزار و  ۶۸۵ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که تاکنون هزار و ۶۷۵ نفر آنان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

تعداد جانباختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده است  ۳۲ تن است که ۲۰ تن از این تعداد مربوط به مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۶ تن مربوط به دانشکده علوم پزشکی نیشابور، چهار تن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام هستند و دانشگاه‌های علوم پزشکی تربت‌حیدریه و گناباد نیز هر کدام یک فوتی دارند.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و ۲۵ درصد جمعیت این استان نیز زیرپوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.