در این نامه که در کانال تلگرامی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان رضوی منتشر شد آمده است: نظر به شیوع روزافزون ویروس کرونا در کشور و همچنین در استان خراسان رضوی و با توجه به اینکه یکی از اساسی‌ترین عوامل شیوع بی‌رویه کرونا، ترددها و تجمعات داخل شهری و سفرهای مسافران و زائران به مشهد مقدس از نقاط مختلف کشور است به منظور پیشگیری از شیوع ویروس و امکان رسیدگی درمانی به مبتلایان داخل استان، لزوم محدودیت قاطعانه و سریع ترددها از مبادی ورودی استان و به خصوص مشهد مقدس به عنوان مقصد زائرپذیر، بسیار واضح است.

در ادامه این نامه آمده است: اگر این امر در اسرع وقت صورت نگیرد بی‌شک شاهد افزایش بیش از حد مبتلایان به کرونا و خدای ناکرده از دست دادن تعداد زیادی از زائران و همشهریانمان خواهیم بود و با توجه به محدودیت مراکز درمانی و کادر پزشکی و درمانی استان، عواقب این امر متوجه ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد استانی این امر خواهد بود.
در این نامه تصریح شده است: ما تشکل‌های دانشجویی و مردمی مشهد مقدس و گروه‌های جهادی دانشجویی و مردمی که به صورت خودجوش و داوطلبانه در قالب جهاد سلامت به انجام وظیفه در زمینه تولید لوازم مورد نیاز بهداشتی و ضدعفونی کردن معابر درحال خدمت به مردم عزیزمان هستیم اعمال محدودیت سریع تردد در مبادی ورودی استان و مشهد مقدس را در جهت کنترل، پیشگیری و امکان درمان مبتلایان در استان خواستاریم.
رونوشت این نامه به قرارگاه بهداشتی و درمانی ستاد کل نیروهای مسلح، استاندار خراسان رضوی و ریاست ستاد استانی مبارزه با کرونا نیز ارسال شده است.
این نامه به امضای ۵۸ تشکل دانشجویی، مردمی و گروه‌های جهادی از جمله، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان رضوی، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های غیر انتفاعی مشهد، قرارگاه مطالبه گری دانشجویی شهید احمدی روشن مشهد مقدس، بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گروه جهادی مساجد حاشیه شهر مشهد و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد رسیده است.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اضافه شدن ۳۰ مبتلای جدید، تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۴۲۵ نفر رسید که ۲۷۳  نفر از کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان هستند.

 از ۳۰ بهمن ماه تا ۲۴ اسفند ماه امسال دو هزار و  ۶۸۵ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که تاکنون هزار و ۶۷۵ نفر آنان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

تعداد جانباختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده است  ۳۲ تن است که ۲۰ تن از این تعداد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۶ تن مربوط به دانشکده علوم پزشکی نیشابور، چهار تن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تربت جام هستند و دانشگاههای علوم پزشکی تربت حیدریه و گناباد نیز هر کدام یک فوتی دارند.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و ۲۵ درصد جمعیت این استان نیز زیر پوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.