فرماندار تایباد روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: براین اساس بازدید از آثار تاریخی و گردشگری از جمله بنا و مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، رباط تاریخی عباس آباد، مزار شاهزاده قاسم در شهر مشهد ریزه، میل کرات و دیگر آثار و همچنین اقامت گردشگران در مراکز بوم گردی زیرپوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی در این شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل است و هیچ گونه خدماتی ارایه نمی شود.

محسن سیاح افزود: این تصمیم در راستای حفاظت از سلامت عموم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در اماکن و تاسیسات گردشگری تایباد اتخاذ شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر برگزاری هرگونه همایش و فعالیت های جمعی در تاسیسات گردشگری و همچنین برپایی جشنواره های نوروزی، نمایشگاه های صنایع دستی و راه اندازی تورهای گروهی ممنوع است.
وی گفت: پذیرش مسافر در تمامی مهمانسراها و مراکز اقامتی دولتی شهرستان ممنوع است و این مراکز تا عادی شدن اوضاع تعطیل بوده و در صورت پذیرش مسافر از سوی این اماکن با آنان برخورد جدی خواهد شد.

سیاح با اشاره به دغدغه مردم تایباد در مورد سفرهای احتمالی گردشگران به این خطه افزود: از هموطنان درخواست می شود از سفر به شهرستان تایباد در شرایط فعلی خودداری کنند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد ۴۵ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.