دکتر شاپور بدیعی در حاشیه افتتاح این مرکز به خبرنگاران گفت: این نقاهتگاه با ۶۰ تخت و دارا بودن بهترین امکانات و تجهیزات برای افرادی پیش‌بینی شده که دوران حاد بیماری خود را در بیمارستان طی کرده و شرایط و توانایی گذران دوران بیماری در منزل را برای بهبودی کامل ندارند.
وی ادامه داد: در این مرکز نیز عیادت نزدیکان از بیمار میسر نیست و افراد می‌توانند از طریق تماس‌های تصویری و تلفنی با نزدیکان خود ارتباط داشته باشند
او اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره و در برهه‌های زمانی مختلف همراهی و کمک‌های موثری داشته است و در همین جا از تلاش‌های سپاه امام رضا در کمک و همراهی دانشگاه در زمینه کنترل و پیشگیری از کرونا قدردانی می‌شود.
رییس کمیته مراقبت و درمان بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در صورت حاد نبودن وضعیت و داشتن شرایط می توانند در خانه خود ایزوله شوند.

بدیعی افزود: اگر بیمار شرایط حادی داشته باشد در بیمارستان‌ها بستری شده و پس از آن نیز برای مدتی در این نقاهتگاه تحت مراقبت قرار می‌گیرد.
مسئول راه اندازی نقاهتگاه بیماری کرونا در سپاه امام رضا (ع) نیز گفت: در پی دستور مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت سپاه در کنترل و پیشگیری از شیوع کرونا، مرکز بهداری شمال شرق سپاه امام رضا(ع) اقدامات مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است.
سردار شهیدی افزود: نقاهتگاه بیماران کووید-۱۹ مشهد اکنون با ظرفیت ۶۰ تخت فعال است که در صورت نیاز این تعداد افزایش خواهد یافت.
وی از تلاش‌های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پزشکان، پرستاران و سایر کادر پزشکی در پیشگیری و کنترل ویروس کووید-۱۹ در استان خراسان رضوی قدردانی کرد.
به گفته وی، برای قطع چرخه این ویروس همه باید با یکدیگر همکاری و مشارکت داشته باشیم که در این زمینه سپاه امام رضا (ع) آماده است و از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

تاکنون دو هزار و ۵۴۴ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری شده‌اند که یک هزار و ۶۰۴ عدد از این تعداد بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.