رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت جام روز جمعه با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۲۴ مورد از بیماران مشکوک به کرونا در مراکز درمانی این شهرستان بستری و تحت درمان هستند.

دکتر محمدرضا افکاری افزود: از بیماران بستری و ثبت شده در این شهرستان تاکنون جواب آزمایشهای ۶ بیمار مثبت اعلام شده که منجر به مرگ قطعی یک تن شده و سه فوتی دیگر نیز مشکوک به کرونا هستند که منتظر جواب آزمایشهای نهایی آنها هستیم.

وی اظهار کرد: همچنین از تعداد نهایی بیماران مشکوک در این شهرستان پنج بیمار ترخیص شده نیز با بهبود نسبی در منازل خود قرنطینه و تحت درمان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت جام گفت: دیر رسیدن جواب آزمایشهای بیماران مشکوک به کرونا از مهمترین مشکلات پیش روی مبارزه با این بیماری است و در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی تربت جام منتظر جواب ۵۵ نمونه آزمایشگاهی است.

افکاری افزود: برخی از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی تربت جام دو بار نمونه گیری و برخی هم به صورت سرپایی مداوا شده اند که در سامانه این بیماری ثبت شده است.

وی خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی را مهمترین اقدام موثر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ذکر کرد و ادامه داد: همه مردم باید با جدیت به این توصیه توجه ویژه داشته و به آن عمل کنند و هم اکنون کمبود اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش و انواع ضدعفونی کننده ها در این شهرستان مشهود است.

او اضافه کرد: سه بیمارستان سجادیه، مهر مادر و ارتش در شهرستان تربت جام با افزون بر ۱۹۵ تخت مجهز در صورت نیاز برای پذیرش احتمالی مبتلایان به این بیماری آماده هستند.

شهرستان تربت جام در فاصله ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.