امید جلیلی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با شیوع کرونا و به دنبال تصمیمات اتخاذ شده قبلی از سوی معاونت غذا و داروی کشور، فروش ماسک در داروخانه‌ها ممنوع اعلام شده بود اما با صدور بخشنامه جدید این نهاد مبنی بر  بلامانع بودن عرضه ماسک در داروخانه‌ها از این پس این کالای سلامت محور می‌تواند توسط داروخانه‌ها و با رعایت موارد ذکر شده در اختیار مردم قرار گیرد.
وی اضافه کرد: این در حالی است که ماسک‌هایی که با قیمت مصوب دولتی اکنون در اختیار برخی از داروخانه‌ها قرار گرفته و بناست در بین سایر داروخانه‌ها نیز توزیع شود باید حتما بر اساس قیمت مصوب به فروش برسد.
رییس شعبه سیار اداره کل تعزیزات حکومتی استان خراسان رضوی گفت: داروخانه‌ها بهتر از هر مکانی محل عرضه ماسک بهداشتی به مردم هستند چرا که به دنبال کمبودها اکنون فرآیند تولید ماسک به صورت غیر بهداشتی و غیر ایمن در حال انجام است که این موضوع خطر شیوع بیماری کرونا را افزایش داده است.
جلیلی افزود: هم اکنون در بازرسی‌ها با کارگاههای زیرزمینی مختلفی در شهر مشهد مواجه هستیم که ماسک را به صورت غیر بهداشتی تولید و عرضه می‌کنند.

کالای بهداشتی ماسک باید توسط داروخانه‌ها عرضه شود 

دبیر انجمن داروسازان خراسان رضوی هم در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ماسک یک کالای بهداشتی است و باید توسط داروخانه‌ها عرضه شود و در غیر اینصورت خطر شیوع بیماریها را افزایشش می دهد.
دکتر محمد رضا افخمی افزود: در تاریخ چهارم اسفند ماه عرضه ماسک در داروخانه‌ها از سوی معاونت غذا و دارو ممنوع اعلام شد اما همین نهاد طی بخشنامه ای در ۱۰ اسفند فروش ماسک با قیمت مصوب در داروخانه ها را بلامانع اعلام کرد.
وی اضافه کرد: این در حالی است که با توجه به بخشنامه سازمان غذا و دارو مبنی بر لزوم ارائه ماسک با قیمت مصوب در داروخانه‌ها و عدم توزیع ماسک با نرخ یاد شده توسط شرکتها، امکان خرید ماسکهای موجود در بازار برای داروخانه‌ها فراهم نیست و از سوی دیگر داروخانه‌ها نمی‌دانند آیا اجازه خرید ماسک از شرکتهای معتبر با قیمت‌های بالاتر از قیمت مصوب و فروش آن را با حداقل سود قانونی را دارند یا نه؟ 
دبیر انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: در چنین شرایطی ماسکهای موجود به سمت بازار غیررسمی سوق داده شده و اغلب به صورت غیربهداشتی در فروشگاههای متفرقه  عرضه می‌ شود که نگران کننده است و احتمال شیوع بیماری‌ها را افزایش می دهد.
افخمی ابراز امیدواری کرد که مسوولان هر چه سریعتر این مشکل را چاره اندیشی کنند تا ماسکها هرچه سریعتر از  داروخانه‌ها به عنوان عرضه کننده محصولات سلامت محور تحویل مردم شود.

هم اکنون از هزار داروخانه دایر در استان خراسان رضوی بیش از ۶۵۰ داروخانه در شهر مشهد فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.