رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه روز پنجشنبه در مراسمی به همین منظور گفت: بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد علاوه بر آموزش نیروی انسانی بسیج و نظارت بر فضای مجازی، در خصوص تشکیل گروههای نظارتی و غربالگری، بهره‌گیری از توان لجستیک بسیج و نیز ظرفیت پایگاههای مقاومت بسیج استفاده شود.

دکتر سعیدرضا قنبری‌زاده افزود: نیروی مردمی بسیج همواره و در همه بحرانها یاریگر مردم است و در این برهه از زمان که خطرات ناشی از بیماری همه‌گیر جان هموطنان را تهدید می‌کند، این نیروی ارزشی به یاری دانشگاه علوم پزشکی آمده لذا بیسار امیدواریم در قالب همکاری مشترک گامهای بلند و موثری برای مهار و نابودی بیماری کرونا در این منطقه برداشته شود.

وی ادامه داد: گرچه در قالب این تفاهمنامه تمام ظرفیتهای دانشگاه و بسیج برای مقابله با بیماری همه‌گیر بکار گرفته شده اما مردم نیز باید با رعایت همه توصیه‌ها و موازین بهداشتی و پیشگیرانه، ما را در این مسیر همراهی کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تربت‌حیدریه نیز در این مراسم از تلاشهای مدافعان سلامت تقدیر و بیان کرد: بسیج با تمام توان خود به یاری دانشگاه علوم پزشکی آمده تا بر بحران ناشی از بیماری همه‌گیر غلبه شود. 

سرهنگ علی نیکیا به ظرفیتهای کارآمد ناحیه بسیج سپاه تربت‌حیدریه اشاره و بیان کرد: بر این اساس امیدواریم در قالب همکاری دوجانبه و همراهی مردم این بیماری منحوس را شکست داده و از شیوع آن جلوگیری شود. 

تاکنون ۶ بیمار مبتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در مراکز درمانی تربت‌حیدریه بستری شده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه ۳۶۳ هزار نفر ساکنان شهرستانهای زاوه، مه‌ولات و تربت‌حیدریه را زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دارد. 

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.