مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: بر اساس گزارش دستگاههای تردد شمار در پنج جاده منتهی به مشهد، خروج خودروها دیروز پنجشنبه ۱۵ اسفند ۸۳ هزار و ۳۲ دستگاه ثبت شده است که در مقایسه با خروج ۶۶ هزار و ۹۶۸ دستگاه در روز پنجشنبه هشتم اسفند ماه افزایش ۲۴ درصدی را نشان می دهد.

ابراهیم نصری افزود: در روز چهارشنبه  ۱۴ اسفند ماه نیز ۶۵ هزار و ۷۱۴ دستگاه خودرو  از پنج خروجی کلانشهر مشهد خارج شده‌اند که نشان می‌دهد خروج خودروها در روز پنجشنبه ۱۵ اسفند ماه نسبت به چهارشنبه هفته سپری شده ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین مقایسه ورود ۶۸ هزار و ۷۸۶ دستگاه خودرو در روز گذشته یعنی پنجشنبه ۱۵ اسفند با پنجشنبه هفته گذشته یعنی هشتم اسفند ماه که رقم ورودی خودرو  ۶۱ هزار و ۷۷۸ دستگاه بوده است حکایت از افزایش ۱۱ درصدی ورود خودرو به کلانشهر مشهد دارد.

بر اساس تصمیم ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استانداری خراسان رضوی، در راستای اقدامات پیشگیرانه و به منظور حفظ سلامت کارمندان و کاهش ترددهای درون شهری، اداره ها و دستگاه‌های اجرایی این استان به استثنای مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی، بهداشتی و امدادی در روزهای پنجشنبه ۱۵ و شنبه ۱۷ اسفندماه تعطیل شدند.

براساس این گزارش این تصمیم به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان متولی حوزه بهداشت و سلامت استان و با تایید استاندار خراسان رضوی اتخاذ شده است و در ادامه به مردم توصیه شده از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و مسافرت خودداری و برای حفظ سلامتی خود در منزل استراحت کنند.

طبق اعلام دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون هزار و ۲۱۰ بیمار مبتلا به عفونتهای حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند که از این تعداد ۴۷۶ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند و بقیه تحت درمان قرار دارند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تاکنون  آزمایش ۸۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در  خراسان رضوی مثبت شده است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۵۱ نفر بیشترین آمار را در بین دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی این استان دارد.
مقامات بهداشتی و درمانی خراسان رضوی اوج انتشار ویروس کرونا در این استان را از دو روز گذشته می دانند و اعلام کرده اند که مردم این استان در مقطع حساسی قرار دارند از این رو نباید از خانه بیرون بیایند و توصیه های ایمنی را جدی بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.