مسلم ساقی روز دوشنبه در سومین نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات بحران شهرستان کاشمر افزود: تامین سلامت و امنیت مردم در شرایط بوجود آمده مهمترین اولویت در شهرستان است.

وی با اشاره به ایجاد محدودیت‎ها و برخی ممنوعیت‎ها در سطح شهرستان در راستای اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از اقدامات مدیریت و کادر بهداشتی شهرستان کاشمر قدردانی کرد و اظهار داشت: گرچه با همدلی و همراهی مسوولان در حال حاضر شرایط کاشمر نسبت به سایر شهرستان‌ها بهتر است اما این بدان معنا نیست که در روزهای آتی شرایط همین گونه باشد.

وی گفت: به منظور پیشگیری از بیماری کرونا علاوه بر تعطیل شدن جمعه بازار کاشمر، میدان دام این شهر نیز مدت یک هفته تعطیل خواهد بود. 

ساقی افزود: مرجع اصلی اطلاع رسانی و بیان مسائل مرتبط با ویروس کرونا در شهرستان مدیریت بهداشت و درمان بوده و از سایر مسوولین خواسته شده است از اظهار نظرهای غیر کارشناسی در این زمینه پرهیز نمایند، از همه اقشار مختلف هم خواسته شده ضمن همراهی در مقابله با ویروس کرونا و رعایت هشدارهای بهداشتی در این مدت از سفرهای غیر ضروری و برگزاری مراسم‎  و مجالس عمومی پرهیز نمایند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸۰ تخت در بیمارستان شهید مدرس کاشمر آماده شده و بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) نیز به عنوان بیمارستان دوم برای مواقع اضطراری پیش بینی شده و در آماده باش کامل است.

وی گفت: ظرفیت‎ سایر دستگاههای فعال در حوزه درمان از جمله درمانگاه تامین اجتماعی، درمانگاه نیروی انتظامی، درمانگاه ایثارگران و فرهنگیان در این شهرستان نیز قابل استفاده است.

ساقی افزود: با همکاری دهیاری‌ها و بخشداری‌ها در تمامی روستاها عملیات ضدعفونی و گندزدایی انجام شده و از روز گذشته بصورت گسترده در سطح معابر و مکان‎های عمومی شهرهای کاشمر و ریوش با همکاری شهرداری‌ها ضد عفونی در حال اجراست.

شهردار کاشمر نیز  گفت: هم اکنون دو گروه ضدعفونی و گندزدایی در این شهر فعالند که ضدعفونی و گندزدایی مبلمان شهری، وسایل بازی کودکان، بوستان‌ها  و سرویس‎های بهداشتی عمومی را انجام می‎دهند، همچنین جهت اطلاع رسانی و طریقه مبارزه با بیماری ویروس کرونا بیش از ۱۰ هزار تراکت توسط شهرداری منتشر می‎شود.

جعفر سلیمانی افزد: در این راستا تاکسی‎ها و اتوبوس‎های شهری نیز دو بار در روز ضد عفونی می‎شوند.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.