به گزارش خبرنگار مهر، محسن تفقدی ظهر امروز در بازدید از پارک علم و فناوری سلامت مشهد، اظهار کرد: پژوهشکده پارک علم و فناوری به وسعت پنج هکتار، بعد از دوره پژوهشی از سال ۹۰ تغییر کاربری داده و به مراکز رشد و آزمایش جامع تحقیقاتی تبدیل شد همچنین بعد از فراهم کردن زیرساخت‌های لازم این مکان از سال ۹۲ کاندید برای پارک علم و فناوری سلامت شد، که در سال ۹۷ با موافقت وزارت بهداشت و هیئت امنای دانشگاه در سال ۹۸ این مکان در اختیار پارک علم و فناوری سلامت قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طی سال‌های فعالیت بیش از ۹۰ واحد فناور در این پارک مستقر شده و محصولات بسیاری تولید کرده‌اند، افزود: ما در سه حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و IT فعالیت داریم. دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای ترویج کسب‌وکار در این حوزه ضعیف عمل کرده است، لذا برای تشویق، استارتاپ ویکندهایی را ایجاد کرده‌ایم که شامل، استارتاپ در حوزه‌های دارو و محصولات دندانپزشکی و داروهای سنتی است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون پنج شرکت مرکز رشد به فضای پارک وارد شده‌اند، تصریح کرد: البته فضای پارک کمبودهای زیر ساختی فراوانی دارد اما فضا برای ورود دانشجویان و فارغ‌التحصیلان آماده شده و این باعث شده تا به صورت جدی به فکر پارک باشیم، بسیاری از استارتاپ های ما همکاران بالینی هستند که ایده‌هایی به ذهن‌شان رسیده و کارشان را در این زمینه ادامه داده‌اند.

تفقدی در خصوص رویکرد مرکز علم و فناوری گفت: رویکرد ما سخت افزاری نیست، رویکرد ما تسهیل‌گری در اخذ مجوزها، دستیابی به بازار و انتقال نیازها به شرکت‌های دانش بنیان است، امید است با حمایت وزارت بهداشت و معاونت علمی رئیس جمهور بتوانیم آن را پیش ببریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1364980
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.