۴۳ نامزد تایید نهایی انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستانها رقابتهای انتخاباتی خود را آغاز کردند. از این تعداد ۳۱  نامزد مربوط به حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار و ۱۲ نامزد مربوط به حوزه انتخابیه گناباد و بجستان هستند و اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده عصر روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه از طریق فرمانداریها اعلام شد.

تعدادی از هواداران نامزدهای انتخاباتی که از چندی قبل مبادرت به تشکیل کانالهای تلگرامی و جذب عضو در فضای مجازی کرده بودند و مطالب مختلفی به صورت مستقیم و غیر مستقیم با موضوع دیدگاههای نامزدهای مورد نظر خود ارایه می کردند با آغاز زمان تبلیغات در سطح گسترده تری به  انتشار تصاویر و زندگی نامه و سابقه فعالیت و خدمات آنان می پردازند و تبلیغات محیطی در فضای این شهرها آغاز شروع شده است.

فرماندار گناباد و رییس حوزه انتخابیه گناباد و بجستان روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع ۲۸ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه دو نفر در مراحل ثبت نام انصراف دادند و در نهایت صلاحیت ۱۲ نفر به تایید هیات نظارت شورای نگهبان رسید.

حامد قربانی افزود: بر این اساس در چارچوب جدول برنامه زمان‌بندی روند انتخابات، داوطلبان تایید صلاحیت شده نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ظرف روزهای ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه آینده برای تبلیغات انتخاباتی فرصت دارند.

وی ادامه داد: ۹۰ هزار نفر در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان واجد شرایط اخذ رای هستند.

رییس حوزه انتخابیه گناباد و بجستان گفت: تعداد شعب اخذ رای انتخابات در شهرستان گناباد از ۹۱ شعبه در انتخابات قبلی به ۹۵ شعبه در انتخابات سالجاری افزایش یافت و بر این اساس تعداد عوامل اجرایی انتخابات هم با ۶۵ نفر افزایش نسبت به دوره مشابه قبل به یک هزار و ۳۵۰ نفر می‌رسد.

مردم در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

فرماندار خواف و رییس مرکز حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار هم به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع ۵۸ نفر داوطلب ثبت‌نام شده برای انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه ۲۷ نفر رد صلاحیت شده و یا انصراف دادند.

حسین ینجرانی افزود: در نهایت اسامی ۳۱ نامزد انتخاباتی تایید صلاحیت شده چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه از طریق فرمانداریها اعلام شد.

وی گفت: سه هزار نفر در قالب ۱۳۳ شعبه اخذ رای در  این حوزه انتخابیه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را بر عهده دارند. ۸۶ شعبه اخذ رای در شهرستان خواف و ۴۷ شعبه در شهرستان رشتخوار برای برگزاری انتخابات فعال خواهند بود. 

حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار در جنوب خراسان رضوی یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان استان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند. استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با پنجمین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دومین روز اسفند ماه آتی برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.