سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ۵۰ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرآیند بررسی این شورا براساس شاخص‌های مختلف مورد بررسی دقیق و منصفانه و به دور از گرایش‌های جناحی قرار گرفتند.

حمیدرضا ترقی افزود: از آنجا که تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه مشهد محدود است باید از این ۵۰ نفر به پنج نفر می‌رسیدیم لذا از این تعداد ۲۰ نفر که امتیاز بالاتری داشتند به مجمع عمومی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان که متشکل از اعضای تشکلهای فرهنگی و سیاسی، معتمدین محلات و حاشیه شهر مساجد و فعالان حوزه و دانشگاه بود معرفی شدند.

وی ادامه داد: براساس فرایند تعریف شده در شورای ائتلاف آخرین مرحله رسیدن به نامزد اصلح نظرخواهی از مجمع عمومی نیروهای انقلاب بود.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی گفت: شب گذشته نامزدها در حضور ۳۶۰‌ نفر از عناصر سیاسی و فرهنگی و معتمدین محلات و فعالان سیاسی حوزوی و دانشگاهی به طرح دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداختند و سپس از اعضا نظرخواهی شد.

ترقی افزود: نتایج نظر خواهی مانند تمام مذاکرات و مراسم که به طور مستقیم از کانال اینستاگرامی شورای وحدت پخش شد اعلام گردید و این نتایج در حضور تمام نامزدها و نمایندگان آنان به دست آمد و صحت و سلامت فرایند نظرخواهی مورد قبول همه قرار گرفت.

در گذشته برای تهیه لیست و فهرست انتخاباتی اصولگرایان در مشهد عمدتا کار در تشکل‌های سیاسی متمرکز بود اما از دوره انتخابات قبل، تشکل‌های سیاسی با  تشکل‌های مردمی محلات و معتمدین حاشیه شهر تلفیق شدند که توانستند پوشش بیشتری برای مشارکت جریان‌های تاثیرگذار اصولگرا در مشهد فراهم کنند و این گونه بود که شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شکل گرفت.

این شورا دارای اضلاع یاران انقلاب، نخبگان حوزه و دانشگاه و فعالان فرهنگی و اجتماعی و سیاسی است. همچنین ۶ کمیته تدوین شاخص‌ها، تطبیق شاخص‌ها با نامزدها، داوری، انصراف، شهرستان‌ها، پشتیبانی و اجرایی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.