علی رسولیان روز دوشنبه در جلسه شورای اداری نیشابور افزود: طی این مدت کمترین نرخ بیکاری در کشور به استان خراسان رضوی تعلق داشت که این موفقیت حاصل تلاش و همدلی مدیران و مسوولان استان است.
وی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان خراسان رضوی نیز به ۵۲،۴ درصد رسیده و نرخ مشارکت زنان در این استان هم تفاوت معنادار نسبت به کل کشور دارد.
وی گفت: در طرح‌های اقتصادی مشکل تامین مالی نداریم بلکه نیازمند حمایت مدیران و مسوولان و کاهش بوروکراسی اداری هستیم.
رسولیان افزود: از ابتدای امسال حدود ۴۳۰ واحد اقتصادی این استان به کلینیک صنعت معرفی شده که از این تعداد ۸۰ واحد به چرخه تولید بازگشته‌اند.
وی ادامه داد: بالغ بر ۹۵ درصد واحدهای صنعتی استان متعلق به بخش خصوصی است و امسال در بخش برق صنعتی ۱۰ درصد و گاز صنعتی ۱۱ درصد رشد داشته‌ایم.
وی گفت: تاکنون ۵۳۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۶ درصد به روستائیان استان پرداخت شده که موجب اشتغالزایی برای ۱۶ هزار نفر شده است.
رسولیان افزود: در دهه فجر امسال هفت هزار و ۱۰۹ میلیارد ریال طرح اقتصادی توسط بخش خصوصی آماده بهره‌برداری شده و این مبلغ تا پایان سال  به ۱۳ میلیارد تومان می‌رسد که  ۵۸درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.
امام جمعه نیشابور نیز در این مراسم گفت: دشمنان از جنگ نظامی ناامید شده‌اند و سعی می‌کنند از طریق فاسد کردن مسوولان به وسیله عوامل مختلف تلاش ایشان را از دایره خدمت خارج کنند.
حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی افزود: جای تاسف دارد که حدود ۱۰۰ نفر از نمایندگان فعلی ما دچار مشکل شده‌اند که این نشانه خوبی نیست.
فرماندار نیشابور نیز گفت: در حوزه اقتصادی حدود ۱۳۰ هزار میلیارد ریال طرح در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده یا آماده اجراست.
علیرضا قامتی افزود: در دهه فجر امسال ۲۲۲ طرح با هزینه  یک هزار و ۷۹۴ میلیارد ریال در نیشابور به بهره‌برداری رسیده است.
وی ادامه داد: پاسخگویی به موقع به مراجعین در چارچوب مقررات از خواسته‌های اصلی مردم است لذا باید از دادن وعده‌های بدون پشتوانه به شدت پرهیز شود.
وی گفت: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس ۶۱ نفر از حوزه نیشابور حضور دارند و ۳۳۰ صندوق رای در این حوزه خواهیم داشت.
قامتی افزود: در حوزه انتخابات امکانات تمام دستگاه‌ها و ادارات باید در خدمت اجرای صحیح انتخابات بوده و از تک‌تک آرای مردم در چارچوب قانون صیانت خواهیم کرد.
حمیدگرمابی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس نیز گفت: به دلیل مسایل شخصی و خانوادگی از نامزد شدن در انتخابات آتی انصراف دادم.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.