معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی عصر یکشنبه در آیین بهره‌برداری از این طرح تولیدی گفت: شرکتی که این خطوط تولیدی را راه اندازی کرده است توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی با همیاری شرکت تعاونی دهیاری‌های شرق بخش مرکزی مشهد در روستای کاظم آباد راه‌اندازی شده و قادر به تولید ۸۰۰ نوع محصول در حوزه صنایع روشنایی است.

علی رسولیان افزود: تولیدات این واحد ویژه و منحصر به فرد است و از فناوری جدید و کیفیت بالایی برخوردار است و این طرح از طرحهای موفق الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی خراسان رضوی به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌های شرق بخش مرکزی شهرستان مشهد نیز در این آیین گفت: این کارخانه در چارچوب الگوی مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی با هزینه ۲۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده و برای ۶۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

عباسعلی بادیانی افزود: راه‌اندازی این کارخانه و تولید ۸۰۰ نوع محصول مختلف در صنایع روشنایی با اتکای به توانمندی‌های شرکتهای دانش بنیان و فناور انجام گرفته است و باعث بی‌نیاز شدن خراسان رضوی از واردات محصولات مشابه می‌شود.

وی اضافه کرد: در شرایطی که برای ایجاد هر فرصت شغلی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه می‌شود، سرمایه‌گذار این کارخانه برای ایجاد هر شغل ۳۳۰ میلیون ریال هزینه کرده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌های شرق بخش مرکزی مشهد گفت: این شرکت تسهیل‌گر صدور مجوز و فرآیندهای اداری و بوروکراسی اداری برای سرمایه‌گذار کارخانه یاد شده بوده است.

ظرفیت بالای روستای پاژ برای صنعت بوم گردی

همچنین عصر امروز معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به همراه تعدادی از مسوولان حوزه اقتصادی از ظرفیتهای گردشگری روستای پاژ دیدن کردند.

معاون استاندار خراسان رضوی در این باره گفت: در روستای پاژ بخش مرکزی مشهد نیز یکی از معین‌های اقتصادی تلاش دارد با همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی محل زندگی شاعر نامدار خراسانی، حکیم ابوالقاسم فردوسی را به یکی از نقاط ویژه در صنعت گردشگری به ویژه بوم گردی تبدیل کند.

رسولیان افزود: هدف از اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی حمایت از کسب وکارهای خرد و ایجاد اشتغال با هزینه اندک مانند صنعت گردشگری است لذا از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می‌شود.

وی اضافه کرد: تلاش می‌شود یکی از نشستهای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی در یکی از روستاهای استان برگزار شود تا بتوان از این طریق فضای مثبتی برای سرمایه‌گذاری در روستاها به وجود آورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.