علیرضا رزم حسینی روز شنبه در پایان سفر یک روزه خود به سرخس افزود: در دولت تدبیر و امید مصوب شده که منطقه ویژه اقتصادی تبدیل به منطقه آزاد شود که امیدواریم این موضوع در مجلس دهم شورای اسلامی هم به تصویب برسد. اگر منطقه ویژه اقتصادی سرخس و منطقه چابهار دست به دست هم بدهند، شرق کشور با سرعت پیشرفت می‌کند.
وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب پذیرفته نیست که همانند گام اول باشیم ادامه داد: در خراسان رضوی شاخص‌های اقتصادی نسبت به پارسال بهبود یافته و مشارکت اقتصادی هم در این استان به هشت درصد رسیده که بسیار بیشتر از دیگر استان‌های کشور است و امامان جمعه هم نقش مهمی در توسعه اقتصاد دارند.
وی با اشاره به مشکلات شهرستان سرخس هم گفت: طی چند روز آینده، مشکلات اقتصادی این شهرستان در استانداری و با حضور مسوولان و مدیران بررسی خواهد شد تا راه حل برای آنها پیدا شود و با توجه به زیرساخت‌هایی که وجود دارد حضور سرمایه‌گذاران تحرک بیشتری به رونق تولید خواهد داد و در این مسیر راه‌اندازی خط پروازی برای این شهرستان هم پیگیری خواهد شد.

معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی هم گفت: طی سال جاری ۱۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه در این استان به بهره برداری رسیده و خواهد رسید که نبست به پارسال ۵۸ درصد افزایش دارد.
علی رسولیان افزود: تمرکز طرح‌ها بر بخش خصوصی است و در دهه فجر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال طرح به بهره‌برداری رسیده یا آغاز می‌شود.

تعریض جاده سرخس، احداث کشتارگاه نیمه صنعتی، راه اندازی کارخانه کاشی از جمله درخواست‌هایی بود که توسط مسوولان شهرستان سرخس مطرح شد.
در سفر یک روزه استاندار خراسان رضوی، کارخانه تولید و فرآوری انواع سنگ ساختمانی، خط تولید فرآوری و بسته بندی برنج پاکستانی، فاز یک ایستگاه پمپاژ آب رسانی به سرخس، بازگشایی کریدور ترانزیتی بلوار شهید سپهبد سلیمانی و چاه ۷۷ خانگیران به منظور استخراج گاز ترش به بهره برداری رسید.

تکمیل شبکه آبیاری دوستی برای آب کشاورزی، ساخت مجتمع آموزشی ۳۹ کلاسه شرکت نفت، ساخت و نصب دو دستگاه مخزن مایعات گازی تحت فشار در خانگیران از جمله طرح‌هایی بود که باحضور استاندار آغاز شد.
در این سفر بین مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق به عنوان معین اقتصاد مقاومتی دهستان‌های خانگیران و گل بی‌بی با استاندار خراسان رضوی تفاهمنامه‌ای به امضا  رسید.

سرخس در ۱۸۵ کیلومتری مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.