قاسمعلی خدابنده  عصر شنبه در اجلاس خیرین نیک اندیش شهرستان کاشمر با بیان اینکه  از شروع سال تحصیلی تا پایان دی ماه حدود ۳۵۵ کلاس درس دیگر در این استان به بهره‎برداری رسیده که سهم خیرین بسیار قابل توجه بود افزود: طی دهه فجر نیز ۱۱۲ کلاس درس در استان به بهره‎برداری رسیده که ۵۰ درصد آن به همت خیرین انجام شد.

وی آموزش و پرورش خراسان رضوی را جزو استان‌های پیشرو در بسیاری از طرح‎های آموزشی و پرورشی دانست و اظهار داشت: آموزش و پرورش خراسان رضوی در بسیاری از جشنواره‎ها، مسابقات، برنامه‎ها و همایش‎های کشوری حرف برای گفتن دارد.

وی گفت: تعداد افراد باسواد در ابتدای انقلاب در کشور ۳۸ درصد بود و امروز در خراسان رضوی حدود ۹۸ درصد در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال باسواد هستند که در این زمینه بیش از دو برابر رشد داشته‎ایم.

خدابنده افزود: در شروع انقلاب تعداد مدارس در خراسان بزرگ حدود ۳۵۰۰ مدرسه بود ولی اکنون ۹ هزار مدرسه در خراسان رضوی داریم.

وی ادامه داد: در استان خراسان رضوی ۴ مدرسه فعال فقط یک دانش آموز دارند و برای اجرای عدالت آموزشی و برای اینکه حتی یک نفر لازم التعلیم از درس و ادامه تحصیل محروم نشود یک مدرسه دایر نموده و کلاس درس تشکیل دادهایم.

وی گفت: بالغ بر ۲۰ مدرسه با دو دانش آموز داریم که نشان می دهد نظام مقدس جمهوری اسلامی نمی خواهد حتی یک نفر از افراد لازم التعلیم از تحصیل بازبماند.

خدابنده با تاکید بر لزوم بیان توفیقات به دست آمده برای نسل جدید افزود: با بیان دستاوردها امید ایجاد می‌شود و این امید نیرو و موتور متحرکه برای دسترسی به توفیقات بیشتر می‌گردد.

وی با اشاره به رویکرد کارآفرینی در مدارس اظهار داشت: در استان خراسان رضوی ۴۳ درصد دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل می کنند که نمونه ای از توجه به مهارت آموزی و کارآفرینی است.

وی گفت: به سویی پیش می رویم که مدرسه محوری و تمرکز زدایی اتفاق بیفتد و مدیران براساس نیازهای منطقه و محلی برای دانش آموزان برنامه ریزی می‌کنند.

به مناسبت دهه فجر با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی مجتمع پزشکی فرهنگیان و استخر ذخیره آب اردوگاه دانش آموزی امام خمینی (ره) در کاشمر افتتاح و ساخت اتاق نجوم، هنرستان فنی و حرفه‎ای و سه دبستان روستایی آغاز شد.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.