به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سیمین هیرادفر افزود: طی فرایندهای نظام هموویژیلانس بررسی‌های لازم برای کاهش عوارض اهدای خون انجام می‌شود تا بیمار دریافت کننده خون با مشکلی پس از دریافت خون رو به رو نشود.
او ادامه داد: تمام فرایند اهدای خون به بیمار طی سیستم و روند خاصی انجام می‌شود تا دریافت کننده خون دچار عوارض احتمالی دریافت خون نشود.
مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سازمان انتقال خون از ابتدایی‌ترین مراحل اهدای خون تا بررسی سلامت خون به روش کراس مچ را انجام می‌دهد و پس از ارسال خون به بیمارستان، خون مورد نظر در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفته و پس از آن به بیمار نیازمند تزریق می‌شود.
هیرادفر افزود: در تمام بیمارستان‌ها نظام مراقبت از خون باید فعال باشد تا از عوارض احتمالی اهدای خون به بیمار نیازمند جلوگیری شود.
او اضافه کرد: سازمان انتقال خون نیز توسط بازرسان خود بر نحوه اجرای این نظام در بیمارستان‌ها نظارت دارد تا بیمار پس از دریافت خون دچار عوارضی نشود.
دکتر هیرادفر گفت: قبل از استقرار نظام مراقبت از خون تمام این اقدامات به صورت دستی وارد پرونده می‌شد اما با استقرار این نظام تمام امور به صورت سیستمی و دقیق ثبت می‌شود.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.